اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت فوتبال پایه در بوشهر

حکایت «عمو رحمان» در ورزشگاه اختصاصی شاهین

بار دیگر ورزشگاه تمرین شاهین، دلمان گرفت، چقدر سوت و کور بود، تمرین تیم‌های پایه در حالی برگزار شده بود که ورزشگاه خالی از تماشاگر بود.

حکایت «عمو رحمان» در ورزشگاه اختصاصی شاهین

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، تیم نوجوانان شاهین در حالی تمرین می‌کرد که می‌شد فهمید شاید آخرین تمریناتشان باشد، بی‌پولی بدجور به فوتبال رخنه کرده و تیم نوجوانان شاهین نیز از این قضیه مستثنی نیست، می‌شد از تمریناتشان فهمید خیلی از اینها اگر ادامه دهند آینده درخشانی دارند، بزرگسالان شاهین نابود شد اما دارند بلایی به سر تیم‌های پایه می‌آورند تا آن هم نابود شود و... بازیکنانش می‌گویند اگر درب ورزشگاه برای تمرین باز شده فقط به خاطر این است که کمکی برای «رحمان» باشد، مرد افغانی که چند سال است به همراه خانواده‌اش در اتاقکی در گوشه‌ای از ورزشگاه زندگی می‌کند و 3 سال است حقوقش را نگرفته، به سراغ رحمان رفتیم، راحت می‌شد پیدایش کرد بچه‌ها می‌گویند همیشه روی همان صندلی سفید با کلیدهایی بر دست گوشه‌ای می‌نشیند و تمرین بچه‌ها را نگاه می‌کند، رفتیم کنارش ایستادیم با او حرف زدیم، می‌ترسید حرف بزند انگار می‌گفت نگران این هستم علاوه بر آب ورزشگاه که خیلی وقت است قطع شده برقش هم قطع شود و دلم برای بچه‌ها می‌سوزد که با چه اشتیاقی بازی می‌کنند، یادش بخیر بوشهر آن زمان‌ها عروسی بود حالا شده است شهره آدم‌های خسته و بی‌روح.

اینها گوشه‌ای از حرف‌های سرایدار ورزشگاه محل تمرین بچه‌های شاهین بود، مردی که آقایان سه سال است حقوقش را نداده‌اند و برادرش ماهی 200 تومان به او می‌دهد برای خرج زن و بچه‌اش اما باز هم به ورزشگاه می‌رسد، درختانی که در حاشیه ورزشگاه سر به فلک کشیده بودند زمانی که رحمان آمده بود نهالی بیش نبودند.

قصه پایه را از بزرگسالان جدا کنید

تمرین اولیه تقریبا تمام شده بود نوجوانان شاهین به سمت سطل‌های بزرگ آب آشامیدنی که با خود آورده بودند دویدند تا تشنگیشان برطرف شود، ورزشگاهی که آب ندارد، جالب است رسول جمالی سرمربی تیم به سمتمان آمد و گفت: این تیم اسمش شاهین است اما مانند تیمی است که هیچ نشانی ندارد.

وی افزود: بچه‌های ما مظلومانه کار می‌کنند و از پارسال تا به حال رکورد تاریخی 14 بازی بدون باخت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و این در نوع خود بی‌نظیر است.

نوجوانان شاهین مظلومانه کار می‌کنند

جمالی با حسرت نگاهی به نوجوانان تیمش کرد و گفت: با بیش از 18 سال سابقه مربیگری باز هم به عشق بچه‌های تیم می‌آیم و نونهالانی که دیروز بزرگشان کردم و امروز به اینجا رسیده‌اند را تمرین می‌دهم.

وی افزود: بچه‌های ما دارند مظلومانه کار و با عشق بازی می‌کنند وگرنه هر تیم دیگری بود خیلی زود جا زده بود.

جمالی تصریح کرد: خیلی سخت است تمام کارهای تیمت را انجام دهی، هم تدارکات باشی هم امید تیم هم مربی.. بارها خواستم تمرین را تعطیل کنم اما بچه‌ها و خانواده‌هایشان این اجازه را به من ندادند و خودشان با کمک‌هایی که می‌کردند ما را به اینجا رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه دیگر خسته و بریده‌ام، افزود: اینجا هم فوتبال است هم اخلاق، تا کی باید چشم انتظار مسئولان بود وقتی که فقط قول می‌دهند و هیچ کدام عمل نمی‌کنند.

جمالی گفت: چند تا از بازیکنان من در آکادمی فولاد خوزستان قبول شدند ولی به خاطر نداشتن خوابگاه نرفتند یعنی اینقدر پتانسیل بالا و خوبی دارند. نوجوانان یادگار شاهینند کاری نکنید فردای اینها به جایی برسد که به حالشان افسوس بخوریم و عذاب وجدان بگیریم که چرا کاری نکردیم.

اینها چکیده‌ای از صحبت‌های مردی بود که با عشق برای نوجوانان شاهین تلاش می‌کرد و چشم انتظار مسئولی که به داد تیمش برسد و..

صحبت‌های کسی که تنها آرزویش افتخارآفرینی بازیکنانی بود که از نونهالی در اختیارش بودند و بزرگ شدنشان را به چشم دیده بود و مانند فرزندش دوستشان داشت.

پس از شنیدن صحبت‌های جمالی، به سمت بچه‌ها رفته و از آنها خواستم کمک کنند تا بتوانم یک عکس دسته جمعی از آنها و مربیانشان بگیرم، شوخی‌ها و خندیدنشان در نوع خود جالب بود، با شمارش یکی از خودشان فلش زدم و عکسشان تاریخی شد برای آینده‌ای نه چندان دور که به فرزندانشان نشان دهند و بگویند که در چه شرایطی و با چه عشقی بازی می‌کردند.

بچه‌ها به سر تمرین خود بازگشتند غافل از اینکه خبر ندارند چند روز بعد در اوج ناامیدی تیمشان برای همیشه تمرینش تعطیل می‌شود و...

به اطراف ورزشگاه سری زدم تا چند عکس به یادگار بگیرم، از ساختمانی که قرار بود دفتر مدیرعامل شود و استخر و..که حالا یک قفل کتابی بزرگ زینت‌بخشش شده بود، از اتاقی که برای تعویض لباس بود و از زمینی که قرار بود چمن مصنوعی در آن به کار برده شود و از پیست تارتانی که قرار بود ساخته شود، از جایگاه تماشاگرانی که که حالا، یادگارش فقط یک تابلو است که رویش نوشته موتورهایتان را به داخل زمین نیاورید یادش به خیر برای زمانی بود که شاهین بزرگ در لیگ بود و مثلا شده بود سوگلی آقایانی که از فوتبال سر در نمی‌آوردند و فقط عشق شهرت و مصاحبه بودند، صدقه سری آنها شاهین نابود شد و یادگارش مثل خانه‌های تاریخی و بافت‌های قدیم با این تفاسیر همیشه متروک خواهد ماند.

امروز در حالی این مطلب را می‌نویسم که شنیدم تمرینات تیم تعطیل شده و شاید دیگر هیچ وقت تمرینی برگزار نشود شاید مسئولی به خودش بیاید و کاری کند.

گزارش و عکس: فریبا کرمی

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول