اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک تاکید کرد

ضرورت تقویت فرهنگ در کنار ورزش

امام جمعه قرچک با اشاره به اهمیت ورزش گفت: تقویت فرهنگ در کنار ورزش ضروری است.

ضرورت تقویت فرهنگ در کنار ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی ظهر امروز در اولین جلسه شورای ورزش و جوانان که با حضور مربیان و قهرمانان ورزشی این شهرستان در دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد اظهار داشت: جایگاه ورزش بستر مناسبی برای پیوند افکار و عقاید با تقویت جسم است و می‌توان از این بستر بهره برد و جوانان را همراه با ورزش به سوی معنویت سوق داد.

امام جمعه قرچک با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ در کنار ورزش گفت: هدف عالی خلقت رسیدن به کمال و معنویت است و زمینه‌های بسیاری برای رسیدن به این امر مقدس وجود دارد که از این بین ورزش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در این شورا سه هدف کلی ساماندهی افکار ورزش به سوی کمال و معنویات، الگوسازی صحیح برای نسل نو و پیوند قشر ورزشی با جایگاه ولایت به ویژه نماز جمعه را در نظر داریم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

امام جمعه قرچک افزود: یکی از برنامه‌های شورا شناسایی و جذب نخبگان و تشویق آنها است.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان قرچک بیان داشت: فرهنگ و ورزش ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. یکی به تقویت روح و دیگری به تقویت جسم می‌پردازد و بایستی برای تقویت ورزش همراه فرهنگ تلاش کرد.

محمد قاسی‌زاد گفت: زمانی که ورزشکاران الگوهای معنوی را در کنار الگوهای ورزشی سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، می‌توانند ماندگار شوند.

وی اضافه کرد: در این شورا به دنبال آن هستیم ورزشکاران به سمتی حرکت کنند تا در سطح کشور یک الگوی ورزشی و ارزشی باشند.

در پایان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدالرحیمی دبیر این شورا در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه شش پیشنهاد مصوب شد که می‌توان به برگزاری فصلی همایشی با حضور تمام ورزشکاران با موضوع مباحث اخلاق اسلامی در ورزش، هر هفته حضور امام جمعه در یکی از سالن‌های ورزشی شهرستان و تشکیل حلقه‌های معرفتی صالحین، برگزاری کوهپیمایی با حضور ورزشکاران شهرستان و امام جمعه قرچک در یکی از جمعه‌های هر ماه، تشکیل هیئت قرآنی ویژه ورزشکاران و تشویق حافظان و قاریان ورزشی شهرستان، حضور در منازل قهرمانان، نام‌آوران و پیشکسوتان ورزشی با حضور امام جمعه قرچک و همچنین برگزاری اردوی زیارتی به حرم حضرت معصومه (س) و دیدار با علما و مراجع تقلید در شهر مقدس قم در ماه صفر اشاره کرد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول