اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور خبر داد

برداشت بی‌رویه شن و ماسه از معادن شهرستان نور

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور از برداشت بی‌رویه شن و ماسه از معادن این بخش توسط پیمانکاران غیر‌بومی انتقاد کرد و گفت: مسئولان ارشد شهرستانی باید تدابیری بیاندیشند تا از این برداشت‌ها جلوگیری شود.

برداشت بی‌رویه شن و ماسه از معادن شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جهانگیر محمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در مسجد روستای سلیاکتی مرکز دهستان ناتل‌کنار برگزار شد با قدردانی از فرماندار این شهرستان برای انتقال جلسات شورای اداری به بخش‌ها و روستاها گزارشی از مشکلات و نارسایی‌های روستاهای بخش مرکزی شهرستان نور را ارائه کرد.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور از برداشت بی‌رویه شن و ماسه از معادن این بخش توسط پیمانکاران غیر بومی انتقاد کرد و گفت: مسئولان ارشد شهرستانی باید تدابیری بیاندیشند تا از این برداشت‌ها جلوگیری و مانع آسیب به محیط زیست و تخریب آسفالت جاده‌ها‌ی محل تردد کامیون‌ها شود.

وی فرسوده بودن لوله‌های آب شرب برخی از روستاهای بخش مرکزی از جمله کاسگرمحله، ضعیف بودن ولتاژ برق به‌دلیل فرسودگی ترانس‌های برق مستقر در مسیر روستاها، کمبود فضاهای ورزشی را از مشکلات روستاهای بخش مرکزی عنوان کرد.

محمدی با اشاره به وجود گلزار شهدا در روستای ناتل و نیز مزار منطقه ناتل‌کنار، نبود غسالخانه و سرویس بهداشتی مناسب در این مزار خواستار تدبیر و تامین اعتبار برای احداث غسالخانه و سرویس بهداشتی مناسب در این مکان شد.

عضو شورای روستای سلیاکتی به وجود رود شمیم‌رود که از وسط روستا عبور می‌کند اشاره کرد و گفت: در بارش‌های شدید، سیل و طغیان رودخانه سبب خسارت به ساکنان حاشیه رودخانه و روستاهای مسیر می‌شود که نیاز به احداث سیل بند و دیوار حفاظتی دارد.

این عضو شورای اسلامی دهستان ناتل‌کنار کندی عملیات تعریض محور نور ـ چمستان ـ آمل، نفوذ و حرکت پساب زمین زباله به سمت روستاهای پایین‌دست به‌ویژه هنگام بارندگی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد.

محمدی نداشتن طرح هادی بیشتر روستاهای منطقه را از مشکلات اهالی عنوان کرد و بیان داشت: عدم دارا بودن طرح هادی سبب ساخت‌وساز غیر مجاز در خارج از بافت در روستاها شده است.

وی خواستار تسریع در تصویب و اجرای طرح هادی و الحاق به بافت از سوی مسئولان شد و یادآور شد: مسئولان برای خانوارهای روستایی که در کنار زمین خود دویست متر برای ساخت مسکن فرزندانشان اضافه می‌کنند مساعدت کنند و مانع سوء استفاده و تغییر کاربری برای فروش زمین و بساز و بفروش‌ها شوند.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول