اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

تیم کارشناسان معادن در دماوند تشکیل شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: یک تیم کارشناس معادن متشکل از ادارات مربوطه برای صدور مجوزهای لازم،‌ اداره صنعت و معدن و اتحادیه صنف معدن‌داران در شهرستان دماوند باید تشکیل شود.

تیم کارشناسان معادن در دماوند تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه کارگروه صنعت و معدن در فرمانداری دماوند گفت: این تیم کارشناسی باید علاوه بر جنبه نظارتی در صدور مجوز معادن و بررسی عملکرد بهره‎برداران،‌ وظایف حمایتی از این بخش را نیز بر عهده بگیرد.

وی افزود: این تیم نظارتی و حمایتی باید با بازدید و رصد معادن و شناسایی مشکلات موجود،‌ موانع و راهکارها را در جلسات کارگروه مطرح کنند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان این‌که شهرستان دماوند تلفیقی از ظرفیت‎های اقتصادی است، اظهار داشت: در بخش معدن نیز ظرفیت‎های بالایی وجود دارد که باید شناسایی و با تامین زیرساخت‎ها تقویت شود.

وی ادامه داد: اداره صنعت و معدن شهرستان دماوند در این زمینه باید یک بانک جامع اطلاعاتی در خصوص معادن شهرستان تهیه کرده و در آن آمار کاملی از تعداد معادن موجود و وضعیت فعالیت آن‌ها مشخص شود.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین به استمرار جلسات کارگروه صنعت و معدن تاکید کرد و افزود: ‌شهرستان دماوند از اولین برگزارکنندگان این جلسات بر اساس ابلاغ وزارت صنعت و معدن بوده و تاکنون این جلسات به طور مستمر برگزار شده و از این پس نیز تا رفع مشکلات و موانع موجود، جلسات برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی این جلسات را بررسی مباحث مربوط به صنعت و معدن خواند و اظهار داشت: بخش صنعت و معدن تکیه‎گاه منطقه در زمینه اقتصاد و اشتغال بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت سامان‎دهی این بخش‎ها داشته باشیم.

رئیس کارگروه صنعت و معدن شهرستان دماوند با بیان این‌که حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه‎گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ‌این دلیل نمی‎شود به صرف هدایت تولید، هزینه‎ای بر دوش شهرستان گذاشته شود و یا نارضایتی مردمی در حمل و نقل ایجاد کرده و باعث سلب آسایش و آرامش و سلامتی شهروندان شود.

وی در این زمینه تاکید کرد: ‌تولیدکنندگان و صنعت‎گران باید به رعایت مسائل ایمنی، کارگری،‌ حریم منطقه مسکونی، مسائل زیست محیطی و بهداشت توجه ویژه‎ای داشته باشند.

فرماندار دماوند عنوان کرد: از طرف دیگر، باید برنامه‎ریزی و مدیریت مسائل در شهرستان به گونه‎ای باشد که سرمایه‎گذار و تولیدکننده دچار مشکل نشده و با آسودگی خاطر به کار خود مشغول باشد.

وی افزود:‌ آنچه تاکنون در بحث مشکلات موجود در این بخش‎ها مطرح است باید به بهترین شیوه حل شود اما از این پس ادارات مربوطه صدور مجوز از جمله منابع طبیعی برای صدور مجوز بهره‎برداری،‌ شهرداری و اداره راه در بحث ایجاد راه‎ها و ادارات برق و آب در بحث تامین آب و برق و صدور مجوزها ‌دقت و تحقیقات لازم را داشته باشند.

افشارنادری همچنین به مسئله جغرافیای کاری و تداخل حوزه کاری استان‎های تهران و سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش نیز باید مشکلات حل شده و بهره‎برداری و صدور با حوزه تقسیمات کشوری منطبق باشد.

انتهای پیام/2568/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول