اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه معدن ایران:

سرمایه‌گذاری در معادن موجب توسعه جنوب کرمان می‌شود

نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: سرمایه‌گذاری در معادن موجب توسعه جنوب کرمان می‌شود و باید به این مهم توجه زیادی شود.

سرمایه‌گذاری در معادن موجب توسعه جنوب کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابوالقاسم شفیعی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات معادن جنوب کرمان در جیرفت، اظهار داشت: در دنیا از هر 100 پروانه اکتشاف پنج پروانه بهره‌برداری به نتیجه می‌رسد که این میانگین جهانی است اما در کشور ما از هر 100 پروانه اکتشاف هشت پروانه به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران در بخش معدن نیاز به حمایت مسئولان دارند و اگر این حمایت نباشد، امینت سرمایه‌گذاری در آن وجود ندارد و ریسک است و بعد از امید به خدا نیاز به حمایت مسئولان است.

رئیس خانه سنگ ایران با بیان اینکه فرآوری برای ما مهم است و خام‌فروشی نفعی برای منطقه ندارد، تصریح کرد: تمامی شرکت‌هایی که در منطقه قصد سرمایه‌گذاری دارند و گواهی اکتشاف دریافت کرده‌اند یک شرکت واحد به عنوان شرکت توسعه صنعت و معدن کرمان جنوبی را راه‌اندازی کرده‌اند تا مشکلات در قالب این شرکت تعاونی بررسی و رفع شود.

شفیعی با بیان اینکه سهم‌خواهی حق مردمی است که در مسیر معدن سکونت دارند و دارای مستثنیات ثبتی و عرفی هستند، خاطرنشان کرد: در استان کرمان 2 هزار و 300 نیرو داریم که در معادن مختلف استان مشغول به کار هستند و اگر همکاری لازم انجام شود بیش از 4 تا 5 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در جنوب کرمان در این بخش مشغول به کار می‌شوند و حداقل 500 کیلومتر راه بازسازی و احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل سرمایه‌ای که توسط این شرکت‌ها قرار است در منطقه جنوب کرمان سرمایه‌گذاری شود 2 هزار میلیارد ریال است که تحقق این امر در توسعه منطقه جنوب کرمان موثر است.

نایب رئیس خانه معدن ایران اضافه کرد: 5 هزار و 500 معدن در کشور وجود دارد که از این تعداد 270 معدن آن در استان کرمان است.

شفیعی در پایان ابراز داشت: تشکیل هلدینگ در جنوب کرمان از تحولات عظیم این منطقه است و اشتغال و رونق منطقه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول