اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

محصول دانشگاه‌ها باید دانشجویان انقلابی باشد

رئیس دانشگاه مازندران در مراسم بزرگداشت روز دانشجو گفت: باید محصول دانشگاه‌های ما دانشجویان انقلابی مثبت، متعهد و امیدوار باشد.

محصول دانشگاه‌ها باید دانشجویان انقلابی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر،آیین بزرگداشت روز دانشجو عصر امروز با حضور دانشجویان،اساتید و مسئولان بزرگترین دانشگاه دولتی استان مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران در این برنامه با تبیین وقایع روز دانشجو به بررسی تاریخی 16 آذر، علل، اهداف و نقش آن در شکل‌گیری جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: 16 آذر به عنوان مبدا جنبش دانشجویی ایران هرگز از حافظه تاریخی ایرانیان پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو فرا روی ما قرار می‌دهد، تصریح کرد: شانزدهم آذرماه را بیش از هر چیز با شهادت سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا،‌ مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی در راهروهای دانشگاه تهران به عنوان الگوی دانشجویان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شناسند.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: نقش دانشجویان در همه جوامع فراتر از دیگر اقشار اجتماعی است و این امتیاز و تمایز به دلیل تقارن جوانی و فرهیختگی با روحیه عدالت طلبی، آزادی‌خواهی و تحول‌خواهی به سوی تحقق آرمان‌ها و ایده‌آل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برخوردار از آرمان‌های متعالی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است،خصایص دانشجویان و محیط دانشجویی همسو با آرمان‌های دینی مردم از اثرگذاری بیشتری در قیاس با سایر جوامع برخوردار است،تاکید کرد: انقلاب اسلامی جهت‌گیری دانشگاه‌ها را یک‌سره دگرگون کرد وجود باوری،ابتکار،استقلال، پایبندی به ارزش‌های اسلامی،جهاد علمی و آزادی از اسارت و تبعیت را جهت اصلی آن قرار داد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به ویژگی قشر فرهیخته دانشجو و ویژگی‌های دانشگاه ایده‌آل اظهار داشت: دانشجو قشر هوشمند، هوشیار، باسواد، بانشاط، جوان، آرمان‌گرا و دل پاک است و محیط دانشگاه، محیط بالیدن شخصیت‌ها، جوشیدن استعدادها، محیط بسیج علمی، سیاسی و اخلاقی، بروز و ظهور نقاط درخشان پنهان در شخصیت انسان است.

احمدپور با اشاره به اینکه باید محصول دانشگاه‌های ما دانشجویان انقلابی مثبت،متعهد و امیدوار، فعال و مسئول باشد،گفت: تشکل‌های دانشجویی برای رسیدن به آرمان‌ها به وجود می‌آیند و هدف‌های اصلی تشکل‌های دانشجویی همان چیزهایی است که بر روی طاق بلند جنبش دانشجویی نوشته شده است.

احمدپور اظهار داشت: جنبش دانشجویی ایران برخلاف سایر جنبش‌های دانشجویی سه آرمان مهم دارد و آن هم استقلال طلبی استکبار ستیزی و عدالت خواهی است و تحقق این آرمان‌های مقدس جز با آگاهی از راه و شناخت دوست از دشمن امکا‌ن‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: جنبش اصیل دانشجویی پس از فرو ریختن نظام دیکتاتوری پهلوی و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعقیب آرمان‌های بلندخویش در مبارزه با استکبار و عدالت طلبی پرداخت و در 13 آبان 1358 کانون فتنه استکبار را نشانه می‌رود و با تسخیر لانه جاسوسی  و پایین آوردن پرچم آمریکا شمارش معکوس یک ابر قدرت را در سطح جهان فریاد می‌کند.

دکتر احمدپور افزود: در شرایط پیش آمده پس از انقلاب، پاسداری از نظام نوپای اسلام، تلاش برای آبادانی و پیشرفت بخش‌های صنعت کشور و مقابله با توطئه‌های گوناگون استکبار جهانی از افتخارات ارزشمند جنبش دانشجویی محسوب می‌شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه مازندران با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان در حماسه‌سازی هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مهم‌ترین آرمان دانشجویی حفظ سرزمین بود.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد: جنبش‌های دانشجویی به تاسی از سه شهید16 آذر، روز دانشجو به اهداف بلند شهیدان راه حق و آزادی جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/86025/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول