اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

منبت‌کاران و مبل‌سازان روستای سمقاور نیازمند حمایت هستند

استاندار مرکزی گفت: منبت‌کاران و مبل‌سازان روستای سمقاور نیازمند حمایت هستند.

منبت‌کاران و مبل‌سازان روستای سمقاور نیازمند حمایت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی ظهر امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان کمیجان و در نشست مشترک شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه‌ریزی کمیجان با اشاره به اینکه تولید مصنوعات چوبی این منطقه به دلیل مرغوبیت در تهران عرضه می‌شود، اظهار داشت: منطقه سمقاور یکی از قطب‌های مهم تولید مصنوعات چوبی است که حمایت از هنرمندان این منطقه با توجه به نقش تاثیرگذاری که در تولید دارند، از ضروریات است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن شهرها در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در استان است که با جدیت دنبال خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت و نقش آن در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پرداختن به این مهم باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا توسعه فضای شهرک صنعتی کمیجان از 92 هکتار به 300 هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر کمیجان، بیان داشت: هم‌اکنون ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این شهرستان وجود دارد که امید می‌رود با افزایش زیرساخت‌های توسعه صنعتی بتوان از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

مقیمی ادامه داد: این شهرستان در حال حاضر از مناطق کمتر توسعه یافته استان محسوب می‌شود که شناسایی قابلیت‌ها و جذب سرمایه ‌گذار و رونق و پویایی در این منطقه می‌تواند سرعت در توسعه بخش‌های مختلف این شهر را فراهم سازد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار احداث مجتمع گلخانه‌ای برای شهر میلاجرد شد و گفت: احداث و توسعه فضاهای گلخانه‌ای در شهر میلاجرد نقش موثری در ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدحسن آصفری افزود: یکی از مشکلاتی که در شهر کمیجان وجود دارد کور بودن راه‌های ارتباطی است که حذف این نقاط کور لازم است.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برگزاری کنگره فخرالدین عراقی درسال آینده، حمایت از خانه‌های عالم و توجه خاص به طرح‌های روستایی شد و اذعان داشت: این شهرستان در حال حاضر با مشکلات متعددی چون کمبود آب، راه مناسب و شهرسازی و امور رفاهی دست و پنجه نرم می‌کند که از دولت امید انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به حل این مشکلات اقدام کند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول