اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

دانشگاه محل تولد و تولید اندیشه است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه محل تولد و تولید اندیشه است و اگر به این موضوع توجه نشود دچار فقر اندیشه خواهد شد.

دانشگاه محل تولد و تولید اندیشه است

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، علی بیگدلی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به همت دانشگاه دولتی این شهرستان در سالن اجتماعات شهید عامری و با عنوان «دانشجو و سیاست خارجی» برگزار شد، اظهار کرد: اگر دانشجو میل به شناخت از مسائل اجتماعی نداشته باشد، بالاترین رسالت خود را نادیده گرفته است.

وی افزود: درس دادن یک موضوع جداگانه بوده اما تولید فکر و اندیشه موضوعی بالاتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تولد و تولید اندیشه است و اگر به این موضوع پرداخته نشود دچار فقر اندیشه می‌شود.

بیگدلی تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد دانشجویی که در رشته فنی مشغول ادامه تحصیلات است نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت باشد.

این روزنامه‌نگار در ادامه سخنان خود به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی ذات و طبیعت ارتقای منافع ملی است و هر سیاست خارجی که نتواند منافع ملی را تامین کند کارش با ناکامی روبه‌رو می‌شود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته سیاست خارجی دچار یک نوع انزوا شده بود که با توجه به شرایط منطقه باید آن را تقویت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مذاکرات هسته‌ای ژنو را به نفع کشورمان دانست و گفت: این مذاکرات به نفع ما بود و بسیار خوب انجام شد چراکه تیم شرکت‌کننده در مذاکرات هسته‌ای از قابلیت‌های بالایی برخوردار بود.

بیگدلی اضافه کرد: امیدواریم در 6 ماه اعلام شده، مذاکرات اعتمادسازی میان هر دو طرف ایجاد و عملی شود و ما وارد مرحله دوم شویم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات ژنو اسرائیل و عربستان را ناکام گذاشت.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما کشور ثروتمندی هستیم و از سوی دیگر امروز غرب با مشکلات اقتصادی جدی روبه‌رو است و بازار ثروتمند ایران بهترین فرصت برای غربی‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم جلسه پرسش و پاسخ بین عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول