اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری/

همه اقدامات برای تغییر رئیس دانشگاه یاسوج از گندمکار تا رمضانی‌

در مراسم 16 آذر امسال دانشگاه یاسوج مباحث مختلفی مطرح شد از جمله سیر تغییر رئیس پیشین این دانشگاه و انتخاب رئیس جدید.

همه اقدامات برای تغییر رئیس دانشگاه یاسوج از گندمکار تا رمضانی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز مراسم روز 16 آذر در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج میزبان نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بود تا برای نخستین بار در جمع دانشجویان این دانشگاه مطالبات آنان را بشنود؛ مطالباتی که البته بیشتر جنس دانشجویی نداشتند.

آنچه بیش از هر چیز در این مراسم به چشم می‌خورد سایه سنگین سیاست بر روز دانشجو بود؛ در روز دانشجوی امسال خبری از بیان مشکلات صنفی، کیفیت بد غذا، کمبود سرویس‌های ایاب و ذهاب و مواردی از این دست نبود بلکه هر چه گفته شد و هر چه شنیده شد، مسائل سیاسی و شبه سیاسی بود که گاهاً به تنش و نزاع میان گروه‌های مختلف دانشجویی منجر شد.

از دیگر موارد پررنگ در این مراسم، حضور افرادی غیر دانشجو بود؛ افرادی که با هر صحبت موافق و مخالفی، سوت و کف می‌زدند و در چندین نوبت جو سالن را با درگیری‌های بی‌دلیل به هم ریختند.

از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این مراسم که از زبان چندین دانشجو و غیر دانشجو مطرح شد، موضوع وعده روزهای نخست زارعی برای تغییر اردوان ارژنگ، رئیس پیشین دانشگاه یاسوج بود؛ این افراد می‌گفتند که بعد از گذشت یک سال از وعده نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، وی موفق به تحقق وعده خود نشد تا اینکه تغییر دولت موجب تغییر ارژنگ شد.

زارعی به این سؤال که بارها تکرار شد در چندین نوبت پاسخ گفت و اظهار کرد: به صراحت می‌گویم در همان سه ماه نخست ورودم به مجلس برای این مطالبه دانشجویان، پیگیری کردم که با موافقت وزیر علوم مواجه شد؛ آن‌ها فردی را به نام"گندمکار" به من معرفی کردند که بعد از گفت‌وگویی که با وی داشتم متوجه شدم که دیدگاه‌هایش با خواسته‌های دانشجویان این دانشگاه زاویه‌هایی دارد و به همین علت صریحاً مخالفت کردم.

بعد از آن مسائلی از سوی برخی افراد مطرح شد که مدتی کار عقب افتاد ولی من از پا ننشستم و این مطالبه را پیگیری کردم هر چند به پایان دولت قبلی خورد و در دولت جدید عملی شد.

وقتی یکی از دانشجویان گفت این کار را شما انجام ندادید، زارعی گفت: هر چه شما کم‌لطفی کنید ولی من امروز افتخار می‌کنم در حالی در جمع شما هستم که نشاط و پویایی به این دانشگاه برگشته و شما آزادانه و بدون ترس هر چه دلتان می‌خواهید به نماینده می‌گویید و من هم جز این چیزی نمی‌خواستم.

از دیگر حواشی این مراسم زمانی بود که یک دانشجوی خانم پشت تریبون قرار گرفت و از زارعی برای مصاحبه‌اش در یکی از خبرگزاری‌ها (SNN) و این جمله که من نماینده بانوان نیستم، انتقاد کرد؛ زارعی به این دانشجو پاسخ داد: خبر مورد نظر در این خبرگزاری جعلی به شما رسیده و شما هم اکنون به صورت جعلی این خبر را انتشار می دهید که این واقعا" تهمت و افترا است؛ من در آن مصاحبه گفتم که من نماینده زنان به تنهایی نیستم و نماینده همه اقشار و مردم هستم.

اشاره زارعی به گزینه‌های مطرح برای ریاست بر دانشگاه یاسوج از دیگر حواشی این مراسم بود. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که شما در ابتدا از دکتر رمضانی رئیس فعلی دانشگاه حمایت نکرده بودید، گفت: دکتر رمضانی، نیکروز و کریمی به عنوان سه گزینه به وزارت علوم معرفی شدند که با بررسی رزومه این افراد، دکتر رمضانی انتخاب شدند.

یکی از دانشجویان از زارعی برای عدم حضورش در دانشگاه‌ یاسوج انتقاد کرد که زارعی به این دانشجو پاسخ داد که من به همه دانشگاه‌ها می‌رفتم ولی در دانشگاه یاسوج تا شرایط متناسب با خواست شما نشد نیامدم ولی امروز که شرایط بهتر شده، مصمم هستم که همیشه به این دانشگاه بیایم.

انتقاد گاهاً شدید برخی دانشجویان به روند گذشته در این دانشگاه از دیگر حواشی این نشست بود، این افراد گفتند: در این مدت تنها یک تشکل اجازه فعالیت داشت و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز واقعاً از دانشجویان مستقل بوده و خود راهی دیگر را می‌رفت.

یکی از دانشجویان گفت: تا قبل از این، وزیر علوم هر مصاحبه‌ای را داشت در دانشگاه یاسوج و در دوران مدیریت سابق به عنوان مصوبه اجرا می‌شد.

 معلوم شد در این مراسم برخوردها و بی‌احترامی‌هایی به برخی اشخاص و میهمانان مراسم صورت گرفت که به نظر می‌رسد دانشجویان ما اینها نیستند بلکه اینهایی که امروز غوغاسالاری و های و هوی رویکرد اصلی‌شان بود، دانشجو نبودند.

---------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

---------------------------

انتهای پیام/82005/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول