اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشاط سیاسی‌ با سیاسی‌کاری 2 مقوله متفاوت است

زارعی: هر سیاست و فرهنگی دور از دانشگاه محکوم به شکست است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: هر سیاست و اقتصاد و فرهنگی که از دانشگاه دور باشد محکوم به شکست است چرا که در حوزه‌های مختلف این دانشگاه است که باید جهت‌دهی کند.

زارعی: هر سیاست و فرهنگی دور از دانشگاه محکوم به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز به مناسبت 16 آذر روز دانشجو به دعوت انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج با حضور در این دانشگاه با تبریک این روز به همه دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهدای 16 آذر برای همیشه راه آزادی و استقلال را به ما آموختند و شهادت آن‌ها رمز جاودانگی آزادی‌خواهی دانشجو در تاریخ شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مبدأ حرکت آزادی‌خواهی دانشجویی را 16 آذر سال 32 دانست و گفت: این سند با خون امضا شد و برای همیشه نیز جاودان خواهد ماند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این‌که باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دانشجو بتواند در جامعه احساس غرور کند، تصریح کرد: فضای دانشگاه باید چنان پر شور و با نشاط باشد که از دل آن بالندگی و پویندگی ظاهر شود چرا که دانشگاه کانون امیدبخشی در جامعه است.

زارعی به نیازهای امروز دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاهی در طراز دانشگاه‌های معتبر کشور می‌خواهیم و به همین خاطر شرط اول آن است که منزلت دانشجو در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، پویایی منابع اقتصادی را در گرو بها دادن به منابع انسانی تحصیل کرده دانست و گفت: امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورهای بدون منابع و ذخایر استراتژیک به دلیل استفاده درست و بهینه از منابع انسانی در زمره کشورهای مدرن و پیشرفته جهان قرار گرفته‌اند که این لزوم توجه به ظرفیت‌های انسانی را دو چندان می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج به لزوم ایجاد اتاق فکر میان دانشجویان و دانشگاه از یک سو و مسئولان و نمایندگان در سوی دیگر اشاره کرد و گفت: هر سیاست و اقتصاد و فرهنگی که از دانشگاه دور باشد محکوم به شکست است چرا که در حوزه‌های مختلف این دانشگاه است که باید جهت‌دهی کند.

زارعی ایجاد نشاط سیاسی را در دانشگاه امری لازم و ضروری دانست و گفت: نشاط سیاسی‌ با سیاسی‌کاری دو مقوله متفاوت است و به همین خاطر دانشجو هیچ‌گاه وارد فضای سیاست‌زده نمی‌شود.

وی بهترین راه برای موفقیت تشکل‌های سیاسی در دانشگاه را در پیش گرفتن خط اعتدال دانست خطاب به دانشجویان گفت: اگر با این مشی در عرصه سیاسی حضور داشته باشید کارکرد شما می‌تواند نیازهای مختلف جامعه را برطرف کند.

انتهای پیام/2571/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول