اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر:

روشن‌ترین پیام شهدای دانشجو، حفظ استقلال کشور است

حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: روشن‌ترین پیام شهدا به ویژه شهدای دانشجو در شانزده آذر هر سال به دولتمردان و مردم مبارز ایران ایستادگی در برابر تهدیدات و تحریم‌های ستمگران و زیاده‌خواهان و حفظ استقلال کشور است.

روشن‌ترین پیام شهدای دانشجو، حفظ استقلال کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر، در بیانیه واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر آمده است: کودتای ننگین 28 مرداد سال 1332 پل ارتباطی مقامات جنایتکار آمریکا و رژیم دست‌نشانده ایران آن روز شده و راه نفوذ مجدد استعمارگران را به این کشور هموار کرده بود، سفر ریچارد نیکسون معاون آیزنهاور رئیس‌جمهور وقت آمریکا بعد از کودتا به تهران همچون بنزینی بود بر آتش خشم ملت، به خصوص قشر تحصیل‌کرده و دانشجویان متعهد.

این بیانیه می‌افزاید: در شانزده آذر همان سال که سه ماه و 18 روز از آن کودتای شوم گذشته بود دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به حضور نیکسون در مرکز کشور اعتراض کرده و در درون دانشگاه راهپیمایی کردند، این حرکت دانشجویی که برخاسته از ایمان و وطن‌دوستی و استقلال‌طلبی جوانان غیور این مرز و بوم بود به مذاق دستگاه سلطنت وابسته به بیگانه خوش نیامد و نیروهای مسلح به دانشگاه حمله کردند و دانشجویان معترض را مورد ضرب و شتم قرار داده و 3 نفر به اسامی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، شهید احمد قندچی و شهید آذر شریعت‌رضوی را به شهادت رساندند و از آن پس همواره دانشجویان این روز را گرامی داشته و روز دانشجو می‌نامند.

در بیانیه حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر آمده است: این روز غرورانگیز و ماندگار در تاریخ مبارزات دانشجویی را به دانشجویان بصیر و آگاه به زمان، تبریک عرض کرده و برای شهدای دانشجو علو درجات مسئلت داریم.

در این بیانیه آمده است: اکنون که 60 سال از آن واقعه می‌گذرد، مردم، دانشگاه‌ها و دولت منبعث از اراده ملت، همچنان مشغول نبرد با استکبار جهانی هستند، امسال روز شانزده آذر از شور و حرارت بیشتری برخوردار است زیرا، همزمان با آشکارتر شدن خباثت و پیمان‌شکنی آمریکا و متحدینش بعد از مذاکرات انرژی هسته‌ای است.

این بیانیه می‌افزاید: روشن‌ترین پیام شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو در شانزده آذر هر سال به دولتمردان و مردم مبارز ایران ایستادگی در برابر تهدیدات و تحریم‌های ستمگران و زیاده‌خواهان و حفظ استقلال کشور است، که این مهم تنها از طریق پیروی صادقانه همچون گذشته از ولایت‌فقیه و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای محقق خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول