اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران:

دست‌فروشان مواد غذایی گرم دشمن سلامت دانش‌آموزان هستند

کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران دست‌فروشان مواد غذایی گرم را دشمن سلامت دانش‌آموزان و یکی از مشکلات اصلی سلامت در کامیاران عنوان کرد.

دست‌فروشان مواد غذایی گرم دشمن سلامت دانش‌آموزان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، حسن امانی یکشنبه شب در دومین کارگاه سلامت و امنیت تغذیه شهرستان کامیاران، اظهار کرد: هرچند دستفروشان مواد غذایی با کمک بهداشت محیط جمع‌آوری شده‌اند اما عده‌ای دیگر جایگزین افراد قبلی می‌شوند و این افراد سلامتی کودکان را به خطر می‌‌اندازند.

امانی تصریح کرد: حکم ممنوعیت عرضه مواد غذایی ممنوع و ناسالم در مدارس صادر شده و نظارت تقریبا کاملی بر روی بوفه‌های مدارس صورت می‌گیرد.

کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: با دکه‌دارانی که مواد غذایی ناسالم را در اماکن آموزشی و یا در محوطه آنها عرضه کنند برخورد قاطع می‌شود.

امانی بابیان اینکه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس از مدت‌ها پیش در شهرستان کامیاران ایجاد شده است، یادآور شد: این پایگاه از عرضه مواد غذایی ناسالم در بین دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران اضافه کرد: متأسفانه این پروژه با وجود موفقیت، به علت کمبود بودجه در همه مدارس راه‌اندازی نشده است.

ضرورت اسکان مادران باردار مناطق دور افتاده

رئیس اداره بهداشت شهرستان کامیاران نیز در این نشست گفت: رسیدگی به مادران باردار ساکن مناطق دورافتاده شهرستان ضرورت دوچندان دارد.

لیلا الفت افزود: مرکز بهداشت به تمامی خانه‌های بهداشت روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور شهرستان اعلام کرده است که مشخصات مادران باردار در ماه‌های آخر بارداری را به این مرکز اعلام کنند تا این ارگان بتواند با هماهنگی ادارات ذی‌ربط زمینه را برای اسکان آنها در مراکز بهداشتی شهر با هدف جلوگیری از صدمات و آسیب‌های احتمالی به این افراد در فصول سرد سال فراهم کند.

وی در پایان افزود: هرساله فعالیت‌های زیادی برای اسکان مادران باردار صورت گرفته است اما امسال به دلیل کسری بودجه و مکان مناسب و تجهیزات لازم، نیاز به حمایت ادارات و فرمانداری داریم.

انتهای پیام/79013/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول