اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد

موزه ارومیه دومین گنجینه بزرگ تاریخی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه ارومیه باتوجه به غنای تاریخی که دارد دومین گنجینه بزرگ تاریخی کشور به شمار می‌رود.

موزه ارومیه دومین گنجینه بزرگ تاریخی کشور

جعفر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی در راستای افزایش میزان آشنایی مردم با صنایع دستی و گرایش به این‌گونه هنرها اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع دستی در ارومیه از جمله اقدامات مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امسال است.

ذوالفقاری تصریح کرد: موزه ارومیه مجموعه‌ای از کتاب‌های نفیس خطی است که اغلب آن‌ها قرآن مجید و کتب دینی و اسلامی است که در موزه ارومیه نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این موزه همچنین اشیایی از دوره‌های ما قبل تاریخ و نیز اشیایی مربوط به هنرهای ملی و تزیینی مردم شناسی، صنایع دستی و ... وجود دارد که در موزه ارومیه به چشم می‌خورد.

ذوالفقاری اعلام کرد: موزه ارومیه با توجه به غنای اشیای تاریخی نگهداری شده در آن، دومین گنجینه بزرگ تاریخی کشور به شمار می‌رود که آماده بازدید گردشگران نوروزی است.

وی اظهار داشت: اقدامات سازمان میراث فرهنگی تنها به این کارها ختم نمی‌شود و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی در مناسبت‌های مختلف در طول سال نیز از اقدامات دیگر سازمان میراث فرهنگی است.

ذوالفقاری عنوان کرد: تولید زنده صنایع دستی در برخی اماکن تاریخی مانند بنای یخچال نه پله توسط صنعت‌گران شاخص استان، معرفی هنرمندان و صنعت‌گران و نمایش آثار صنایع دستی در برنامه‌های شبکه استان از جمله فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: معرفی رشته‌ها از طریق وب سایت اداره کل و برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های بومی و الویت‌دار از اقدامات وسیع و گسترده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

ذوالفقاری با اشاره به چاپ و انتشار پوستر، کتابچه‌های صنایع دستی، تمبر و اقلام تبلیغاتی، بیان کرد: چاپ کتاب راهنمای موزه‌ها و بناهای تاریخی ایران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی همراه با ارسال و توزیع در تمام اداره‌های کل استان‌ها، معاونت‌ها و موزه‌های تهران اقدامی وسیع در راستای آشنایی میراث فرهنگی و هنر‌های دستی آذربایجان غربی است.

وی تاکید کرد: چاپ پوستر سوره حمد اثر میرعمادالحسنی، چاپ کتاب ایران در پیش از تاریخ با مشارکت انتشارت سبحان نور، چاپ کتاب نقشه‌های تاریخی شهر تهران با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و انتشارات دستان و چاپ گزیده آثار خطی رضا کرمی با مشارکت انتشارات آبان از جمله اقدامات امسال در حوزه چاپ و نشر بوده است.

انتهای پیام/61007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول