اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک:

رشته‌‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اراک توسعه می‌یابد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از توسعه کمی و کیفی رشته‌‌های علوم پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

رشته‌‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اراک توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ملک سلیمانی صبح امروز در حاشیه نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اعضای هیئت علمی دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: برای ارتقای کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی اراک باید در قالب یک برنامه 10 ساله که در دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی تهیه شده است، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی لازم برای هدفمند کردن فعالیت‏های آموزشی دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی را انجام داد.

وی اقداماتی مانند توسعه دوره‌های میان رشته‌ای، توسعه رشته‌های علوم پزشکی و تامین منابع جدید مالی را از جمله برنامه‌های این واحد دانست و افزود: هم‌اکنون در دانشگاه گروهی مشغول بررسی و تهیه لیستی از دوره‌های میان رشته‌ای با استفاده از تجارب دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج از کشور هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های علوم پزشکی نسبت به سایر رشته‌های دیگر گسترش کمتری یافته است قصد داریم تا طی یک برنامه پنج ساله به توسعه کمی و کیفی رشته‌‌های علوم پزشکی بپردازیم.

سلیمانی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی علوم پایه پزشکی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که امیدواریم با انتخاب معاونت علوم پزشکی واحد در راستای تحقق این برنامه‌ها اقدامات و همکاری‌های علمی صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: این اقدامات با تکیه بر افزایش ارتقای کیفیت در آموزش به منظور دست‌یابی به اهداف کیفی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای هدفمند کردن آموزش عالی ضروری است و می‌تواند در ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی ایفای نقش کند.

به گفته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در حال حاضر بر اساس اعلام پایگاه‌های علم‌سنجی جهانی، رتبه ملی دانشگاه آزاد اسلامی هشت و در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها دارای رتبه یک‌هزار و 323 است و این در حالی است که ارتقای این رتبه در طی یک برنامه 10 ساله به جایگاه پانصدمین دانشگاه جهان دشوار نیست.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد که مسئولان دانشگاه بتوانند طی یک برنامه پنج ساله با کمک فکری و همکاری صمیمانه و مجدانه با ایجاد شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان قدم‌های روشنی را برای ایجاد درآمد از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان، پژوهش‌های کاربردی و تقاضا محور بردارند.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول