اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

مجله انگلیسی زبان دانشگاه آزاد رشت رتبه برتر علمی را اخذ کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: رتبه علمی‌ـ پژوهشی مجله انگلیسی زبان در رشته علوم دامی ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت موفق به کسب رتبه شد.

مجله انگلیسی زبان دانشگاه آزاد رشت رتبه برتر علمی را اخذ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهروز دانشیان عصر امروز جلسه دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار داشت: براساس رأی کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پس از بررسی و ارزیابی‌های علمی شماره‌های گذشته، مجله انگلیسی زبان در رشته علوم دامی ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رتبه علمی‌ـ پژوهشی به این مجله تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه این رتبه از ابتدای خرداد سال 1392 به این مجله داده شده است، تصریح کرد: مدیر مسئول این مجله دکتر علیرضا صیداوی، عضو هیئت علمی گروه علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سردبیر آن دکتر سید ضیاءالدین میرحسینی است که از سال 89 تلاش‌های زیادی در راه‌اندازی و توسعه آن داشته‌اند.

به گفته این مسئول دانشگاهی، 30 نفر از استادان به‌نام و مشهور، به‌عنوان عضو هیئت تحریریه با این مجله همکاری تنگاتنگی داشتند که از این تعداد، 17 نفر از این اعضای هیئت تحریریه از کشورهای اسپانیا (4 نفر)، یونان، ایتالیا (2 نفر)، بلژیک، پرتغال (3 نفر)، ایسلند، نیوزلند (2 نفر)، آرژانتین، برزیل و مکزیک بودند.

وی 13 نفر دیگر را از دانشگاه‌های معتبر ایران دانست و تصریح کرد: داوری تمام مقالات این مجله توسط محققان و استادان برجسته داخلی و خارجی انجام می‌شود.

دانشیان افزود: این مجله از سال 2011 تاکنون به‌طور منظم و دقیقاً در تاریخ مقرر منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2011 تعداد چهار شماره هر شماره شامل 10 مقاله، در سال 2012 تعداد چهار شماره هر شماره شامل 15 مقاله و سال 2013 تعداد سه شماره هر شماره شامل 30 مقاله از این نشریه انتشار یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، آخرین شماره سال 2013 این مجله نیز در دسامبر سال میلادی جاری با 30 مقاله منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: این فصلنامه از نخستین شماره موفق به اخذ رتبه علمی‌ـ پژوهشی از کمیسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز شده بود و از سال 2011 در پایگاه (ISC Islamic World Science Citation Center) و دیگر پایگاه‌ها نمایه شده است.

دانشیان متذکر شد: این نشریه علاوه بر دریافت مقاله از دانشگاه‌های معتبر دولتی و غیر دولتی و مراکز پژوهشی ایران، از پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور نیز مقالات بسیار زیادی دریافت می‌کند و با وجود اینکه تنها مقالات حوزه تخصصی علوم دامی کاربردی را می‌پذیرد، با استقبال فزاینده پژوهشگران داخلی و خارجی مواجه است.

وی از مجموع مقالات منتشر شده در 10 شماره نخست آن نقش نویسندگان اروپایی، دانشگاه‌های دولتی ایران و دیگر نویسندگان را پررنگ خواند.

انتهای پیام/84002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول