اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

دانشجویان به عنوان ابزار سیاسی استفاده نشوند

امام جمعه ماکو گفت: نباید از دانشجویان به عنوان ابزار سیاسی در پیشبرد جریان‌های مختلف سیاسی استفاده شود.

دانشجویان به عنوان ابزار سیاسی استفاده نشوند

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سالروز شهادت دانشجویان توسط استکبار در 16 آذر سال 32، اظهار داشت: این روز به سبب اتفاق بزرگی که در آن رخ داد به عنوان روز دانشجو نام گرفت تا اهمیت علم و دانش و لزوم هوشیاری دانشگاهیان مورد غفلت قرار نگیرد.

وی به نقش کلیدی دانشجو در جامعه اشاره کرد و افزود: بخش اعظمی از پیشرفت‌های علمی هر کشوری در گرو فرهیختگان و دانشگاهیان آن کشور است.

رنجبری تصریح کرد: دشمن نیز بر این مسئله واقف بوده و همواره در تلاش است تا با توطئه‌های گوناگون اذهان دانشجویان و دانشگاهیان را از مسیر رشد و توسعه منحرف کرده و به سمت امیال پوچ و بی سرانجام سوق دهد.

امام جمعه ماکو دانشگاه را مهد تولید علم و دانش و زادگاه تولید فناوری در کشور عنوان و دانشجو را قلب تپنده دانشگاه‌ها مطرح کرد.

وی با بیان اینکه «دانشجو باید سیاسی باشد؛ اما سیاست‌زده نباشد» گفت: نباید از دانشجویان به عنوان ابزار جناحی در بازی‌های سیاسی استفاده شود.

رنجبری قدرت تحلیل مسائل سیاسی را از ضروریات یک دانشجو در عصر حاضر عنوان کرد و افزود: البته در این میان دانشجویان باید هوشیار بوده و اجازه ندهند از روحیات آنها سوءاستفاده شده و در مسیر تحقق اهداف و اغراض برخی اشخاص و جناح‌های خاص بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول