اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند بزرگ ورامینی:

ورامین در سده‌های 6، 7 و 8 قطب فرهنگی بوده است

هنرمند بزرگ ورامین با اشاره به ویژگی‌های بارز ورامین گفت:‌ ورامین در سده‌های 6، 7 و 8 قطب فرهنگی بوده است.

ورامین در سده‌های 6، 7 و 8 قطب فرهنگی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،‌ سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جمعه‌شب به دیدار استاد سعید وزیری از هنرمندان بنام ورامین رفت و با وی به گفت‌وگو پرداخت.

این دیدار با حضور جعفر اردستانی عضو شورای شهر ورامین و مسئول دفاتر نقوی‌حسینی در منطقه، مجید تاجیک مدیر مدرسه شهید ستاری (تیزهوشان) و حسن فرازمند از شاعران بنام ورامین و کشور همراه بود.

معرفی فرهیختگان ورامین در قرون 6 تا 8

استاد سعید وزیری در این دیدار بیان داشت: ورامین تارخ پرباری را از لحاظ فرهنگی دارد و در قرن‌های 6، 7 و 8 قطب فرهنگی بوده و این از وجود بزرگانی در این منطقه در آن قرن‌ها مشخص است.

در همین زمینه استاد وزیری با اشاره به امامزاده زید ابوالحسن علیه‌السلام که نخستین کتاب علم کلامی را در قرن هشتم به زبان فارسی نوشته و یا کتاب دیگری که به بررسی نقش ائمه در قرآن می‌پردازد البته مهم این است که قبل از این علما کتاب‌ها را به زبان عربی می‌نوشتند و ایشان جزو نخستین کسانی بود که کتاب‌های خود را به زبان فارسی نگارش می‌کرد و آرامگاه ایشان در شهرک رضی ورامین است و یا می‌توان به کتاب احسن الکبار ایشان اشاره کرد که در حال حاضر نسخه خطی این کتاب در در موزه آرمیتاژ روسیه است.

وی از بزرگان دیگری چون حمزه کوچک ورامینی که نخستین شاعر عاشورایی در قرن هشتم بوده و یا از محمد بن محمد بویه‌ای رازی ورامینی از فقهای بزرگ شیعه که با القاب گوناگونی مانند قطب‌الدین، علامه رازی، قطب تحتانی شناخته می‌شود، نام برد.

کمبود فضای فرهنگی در ورامین

استاد حسن فرازمند از شاعران بزرگ ورامین در ادامه به بیان مشکلات ورامین در زمینه امکانات فرهنگی پرداخت و نبود فضاهای فرهنگی به میزان لازم با توجه به جمعیت شهرستان ورامین مهم‌ترین معضلات پیشرفت فرهنگی است.

فراهم کردن بسترهای رشد و تعالی هنرمندان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: ورامین پتانسیل خوبی را در زمینه هنر داراست و باید بسترهای مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان و فرهنگیان این منطقه فراهم شود تا بتوانیم دورانی که ورامین قطب فرهنگی کشور بوده است را دوباره زنده کنیم زیرا این منطقه توانایی این امر را داراست.

سید حسین نقوی حسینی عنوان کرد: ورامین همچنین جوانان توانمندی را در زمینه‌های مختلف مانند شعر، هنرهای نمایشی، نقاشی، موسیقی، خوشنویسی و ... داراست و باید بتوانیم زمینه مناسب برای رشد این افراد را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2462/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول