اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی کشور:

90 درصد مشکلات عضلانی با حرکات اصلاحی قابل درمان است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: 90 درصد مشکلات و ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی بدون تجویز دارو و عمل جراحی و با حرکات اصلاحی قابل درمان است.

90 درصد مشکلات عضلانی با حرکات اصلاحی قابل درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یحیی سخنگویی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش فیزیوتراپی در کاشان با موضوع نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان و حرکات اصلاحی در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان اظهار داشت: تمامی دردهای عضلانی ریشه در عادات اشتباه روزمره گذشته افراد در بخش‌های مختلف دارد و ریشه‌ آن را باید در عادت اشتباه در خوابیدن، کار کردن، نشستن پشت میز و نیمکت مدارس و ... که در گذشته هر فرد وجود دارد، جست‌وجو کرد.

وی افزود: آگاهی‌بخشی به مادران و ارتقای سطح آگاهی‌های مادران می‌تواند زمینه‌های درست نشستن و درست راه رفتن کودک را فراهم کرده تا مادران از همان ابتدا نگران آینده کودک خود نباشند.

این مسئول آموزش مادران در خانواده‌ها را برای ارتقای آگاهی‌های یک خانواده در خصوص خرید کفش مناسب، خوب خوابیدن و درست نشستن حائز اهمیت خواند و گفت: با ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در آینده می‌توان شاهد کاهش مشکلات اسکلتی و عضلانی در جامعه بود.

وی تأکید کرد: آموزش و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی باعث می‌شود تا افرادی که از مشکلات اسکلتی و عضلانی در رنج هستند از مشکلات خود هراسی نداشته باشند و اطمینان یابند تمامی این مشکلات با مقداری پیگیری و انجام حرکات اصلاحی قابل درمان و بهبود کامل است.

سخنگویی افزود: امروزه 90 درصد مشکلات اسکلتی و عضلانی افراد بدون تجویز دارو و بدون نیاز به عمل جراحی تنها با انجام یکسری حرکات اصلاحی قابل درمان قطعی است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، آگاه‌سازی جامعه نسبت به ناهنجاری‌های بدنی و ایجاد اعتماد به درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی را از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه آموزشی فیزیوتراپی در کاشان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف در نخستین کارگاه یک روزه فیزیوتراپی در کاشان با موضوع نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان و حرکات اصلاحی همه اقشار جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، سرپرست‌های خانواده و مردم عادی جامعه هستند، متذکر شد: این افراد با آموزش‌های ارائه شده در این کارگاه و ارتقای آگاهی می‌توانند سهم به‌سزایی در کاهش مشکلات اسکلتی و عضلانی داشته باشند.

نخستین کارگاه یک روزه فیزیوتراپی در کاشان با موضوع نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان و حرکات اصلاحی با حضور حدود 300 نفر از علاقه‌مندان، توسط واحد آموزش اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان و با همکاری مرکز فیزیوتراپی آریا در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول