اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد سلول‌های بنیادی‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

میزان موفقیت عمل‌های پیوند استخوان 50 تا 70 درصد است

رئیس ستاد سلول های بنیادی‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان موفقیت عمل های پیوند در شهر مشهد بین 50 تا 70 درصد است.

میزان موفقیت عمل‌های پیوند استخوان 50 تا 70 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری بیمارستان منتصریه مشهد که در سالن کنفرانس بیمارستان رضوی برگزار شد اظهار داشت: پیوند استخوان جزو پیچیده‌ترین و سخت‌ترین عمل‌های جراحی در سطح جهان است و می‌تواند در درمان بیماری‌های سخت بسیار کمک دهنده باشد.

وی تصریح کرد: در مشهد برای انجام دادن عمل‌های پیوند نیاز به سه نوع زیرساخت وجود داشت که نخستین آنها زیر ساخت های فیزیکی مانند فضاهای بیمارستانی است.

رئیس ستاد سلول های بنیادی‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دومین آنها تامین نیروی انسانی و سوم تجهیز فضاهای بیمارستانی است که خوشبختانه در بیمارستان منتصریه مشهد تا حدود زیادی انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های پیوند در بیمارستان منتصریه مشهد یک عدد بوده خاطرنشان کرد: این تعداد در سال جاری به شش عدد افزایش یافته که دو عدد از آنها برای نگهداری بیماران قبلی و چهار عدد از آنها برای پذیرش بیمار جدید است.

این مسئول تصریح کرد: به بیان دقیق‌تر در حال حاضر بیمارستان منتصریه این امکان را دارد که سالیانه برای بین 25 تا 30 نفر عمل پیوند مغز استخوان را انجام دهد.

رئیس ستاد سلول های بنیادی‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه برای گسترش انجام عمل‌های پیوند مغز استخوان نیاز به دخالت و کمک خیران در این زمینه دارد تاکید کرد: با بودجه های دولتی نمی‌توان تا مدت زمان طولانی این اعمال هزینه بر را انجام داد.

وی در ارتباط با اهمیت گسترش روش درمانی پیوند اذعان داشت: در حال حاضر 60 نوع بیماری را می‌توان با روش‌های درمانی پیوند درمان کرد که بسیاری از این تعداد در صورت انجام ندادن پیوند محکوم به مرگ هستند.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر بین 30 تا 35 نفر در لیست انتظار پیوند مغز استخوان هستند متذکر شد: در صورت وجود منابع مالی مناسب می توان عمل پیوند مغز استخوان را برای آنها انجام داد تا بتوان جان این افراد را نجات داد.

انتهای پیام/2202/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول