اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه سی‌سخت:

تشکل‌های دانشجویی مراقب سیاست‌زدگی باشند

امام جمعه سی‌سخت گفت: تشکل‌های دانشجویی باید در امور سیاسی شرکت کنند اما مراقب باشند که سیاست‌زده نشوند.

تشکل‌های دانشجویی مراقب سیاست‌زدگی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر سی‌سخت با تأکید بر رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: سه موضوع در سال 61 هجری باعث شد تا ظلم یزید و یارانش صورت گیرد که شامل قمار، شراب‌خوری و تبعیت از شیطان بود.

وی افزود: همان کسی که سر بریده امام حسین (ع) را حمل می‌کرد به همسر دوم خود گفته بود که می‌خواهد بزرگترین رقاص‌خانه و شراب‌خانه را در شام احداث کند و اینان کسانی بودند که به بهانه دین جنایت کربلا را انجام دادند.

امام جمعه سی‌سخت در خصوص لزوم خودساختگی برای پیروی نکردن از شیطان تصریح کرد: امروزه مسلمانان باید تا می‌توانند از شیطان و نفس خود دوری کنند چراکه تبعیت از شیطان و نفس موجب فساد و گناهان کبیره می‌شود.

وی افزود: اگر در بازار کشورهای اسلامی ربا و پول نزول وجود داشته باشد این جامعه یزیدی شده حتی اگر واجبات دینی در آن رعایت شود.

قاسم‌زاده به مناسبت‌ها و عزاهای ماه صفر اشاره کرد و گفت: با ورود به ماه صفر غم‌های شیعیان تازه نمود پیدا می‌کند چراکه بزرگترین و باارزش‌ترین شخصیت جهان هستی در این ماه به رحمت ایزدی پیوست.

خطیب جمعه سی‌سخت با تبریک 16 آذر، روز دانشجو یادآور شد: دانشجویان سهم به‌سزایی در پیدایش و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی دارند.

وی به تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی اشاره کرد و اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید در سیاست شرکت کنند اما مراقب باشند که سیاست‌زده نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) به تقویت بنیه دینی دانشگاه‌ها اظهار کرد: در دانشگاه‌ها نیاز اساسی به کارهای فرهنگی داریم چراکه دانشگاه الگویی برای تمام جامعه است.

وی در خصوص رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر دانشگاه‌های ما حجاب و عفاف را رعایت کنند شاهد تأثیر عمیق آن در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/82010/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول