اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

تنها رمز موفقیت اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه است

امام جمعه بناب تنها رمز موفقیت را اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه دانست و گفت: باید قدم به قدم پشت سر رهبری حرکت کرد و نه یک قدم جلو رفت و نه یک قدم عقب ماند.

تنها رمز موفقیت اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز  در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به جملات گهربار امام راحل در خصوص هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امام راحل مسئولان و مردم را به دفاع از دین و دفاع از کشور ترغیب کردند و گفتند «جنگ در رأس امور است و ما تا آخر ایستاده‌ایم».

وی افزود: همان امام سراپا صلابت و مقاومت با توجه به شیطنت دشمنان قطعاً احساس تکلیف کردند و قطعنامه 598 را قبول کردند و به ظاهر جام زهر را سر کشیدند و عملاً نشان دادند که نرمش قهرمانانه از مسلمات دین و مکتب ماست و از آیات وحی الهی است.

خطیب جمعه بناب سپس با بیان گوشه‌ای از تاریخ اسلام یادآور شد: صلح امام حسن مجتبی (ع) از فداکاری سیدالشهدا(ع) کم نبود. چرا که امام حسین(ع) با ریخته شدن خون خود و اصحاب خود ریشه اسلام را آبیاری کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز با تدابیر الهی و فرمان آسمانی به صلحی تن داد که به مراتب از شهادت سخت‌تر و سنگین‌تر بود.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه تصریح کرد: اگر خوب دقت کنیم بقای نظام جمهوری اسلامی و اقتدار نظام و هیمنه نظام جمهوری اسلامی در گرو اطاعت بی‌چون و چرا از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تأکید کرد: دین اسلام دین طالبان و آیین نهروانی نیست؛ اسلام دین حکمت و ولایت است و دین مصلحت و انعطاف و عقل محور است.

وی اذعان کرد: از صدر اسلام تاکنون قیام‌های زیادی بنام اسلام و اهل بیت(ع) صورت گرفته است. مخصوصاً از قیام کربلا به بعد اما همه آنها مورد قبول واقع نشده‌اند.

باقری بنابی گفت: حرکتی مورد قبول است که رضایت الهی و اذن رهبری را پشت سر آن داشته باشد و در زمان رژیم ستمشاهی تعدادی از مؤمنین بودند مانند نواب صفوی، بخارایی و... که شیوه مبارزه آنها این بود که قبل از هر اقدامی از مرجع و مجتهد اجازه می‌گرفتند و بعداً وارد میدان می‌شدند. آنها هیچ موقع خودمحور و خود کام نبودند بنابراین امروز نیز بعد از گذشت سال‌ها از این اتفاق این افراد نزد انسان‌های مؤمن قابل احترام هستند.

خطیب جمعه بناب در ادامه سخنان خود تنها رمز موفقیت را اطاعت بی‌چون و چرا از ولی فقیه دانست و گفت: باید قدم به قدم پشت سر رهبری حرکت کرد و نه یک قدم جلو رفت و نه یک قدم عقب ماند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی در عین حال تصریح کرد: شهدای کربلا نیز برای دفاع از اسلام و ولایت یک یک از امام خود اجازه می‌گرفتند و بعد وارد جنگ می‌شدند. معنا و مفهوم ولایت این است.

انتهای پیام/60001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول