اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

دانشجویان پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد هستند

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه روحیه مبارزه با استکبار به خوبی در دانشگاه‌ها تقویت شده گفت: در حقیقت دانشجویان پرچمداران واقعی مبارزه با استعمار و استبداد هستند.

دانشجویان پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در اجتماع نمازگزاران کاشمری اظهار داشت: اعتراض دانشجویان به کودتای 28 مرداد و سفر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به ایران در 16 آذر، منجر به شهادت چهار تن از دانشجویان و زخمی شدن تعدادی دیگر شد و به همین جهت این روز به نام روز دانشجو که پرچمداران مبارزه با استعمار و استکبار بودند نام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حرکت دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان برجسته‌تر شد بیان داشت: امروز دانشگاه‌های ما یکی از پایگاه‌های مهم مبارزه با استعمار و استبداد در زمینه‌های علمی و سیاسی هستند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه موفقیت‌های دانشجویان ایرانی امروز باعث حسادت دشمنان شده، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان ما در محیط‌های دانشگاهی نوآوری و اختراعات مهمی را تقدیم ملت ایران می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند، دانشگاه‌ها نیز باید در این زمینه به عنوان بهترین بستر برای پیشرفت باشند تا شاهد پیشرفت بیشتر فضای علمی در کشور باشیم.

یعقوبی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دانشگاه‌ها تبدیل به پایگاه سیاسی و مانور احزاب شود، تصریح کرد: عده‌ای دوست ندارند دانشجویان ما درس بخوانند و به همین جهت تلاش می‌کنند با تبدیل کردن محیط‌های دانشگاهی به پایگاه‌های سیاسی بر موج احساسات سوار شوند و از این فضاها سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشجو باید سیاسی باشد و بصیرت سیاسی هم داشته باشد اما نباید بازیچه سیاست‌بازان قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول