اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

تجلیل از شهید مدرس تجلیل از نقش عالمان دینی در جامعه است

امام جمعه کاشمر گفت: تجلیل از شخصیت شهید آیت الله سید حسن مدرس در واقع تجلیل از نقش عالمان دینی در جامعه است.

تجلیل از شهید مدرس تجلیل از نقش عالمان دینی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس اظهار داشت: از افتخارات مسئولان شهرستان است که کاشمر یک شهر مذهبی با مردمانی متدین و مذهبی است که به برکت تلاش علما و شخصیت‌های ارزشمند که در طول تاریخ در این شهر زندگی کرده‌اند، این فرهنگ را تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به برکت تلاش‌های چندین ساله شخصیت‌ها و علمای کاشمری امروز شهری با فضای مذهبی و معنوی داریم، یادآور شد: نقشی که علمای کاشمر در این شهر داشتند همانند نقشی است که آیت‌الله مدرس در سطح کشور داشت و توانست با توأم کردن دین و سیاست، این احساس را در مردم ایجاد کند که سیاست از دیانت جدا نیست.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس با اشاره به جمله معروف شهید مدرس مبنی بر این که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما، خاطر نشان کرد: این عالم مجاهد در زمان حیاتش این سد را شکست که دینداری با سیاست‌ورزی می‌تواند توأم باشد چرا که دین اسلام، دینی همراه با سیاست است.

وی با بیان اینکه حقیقت و ماهیت دین سیاستگذاری مدیریت جامعه و انسان است، تصریح کرد: تفکر الهی و آسمانی این بزرگمرد عرصه دین و سیاست موجب توجه مردم به اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی شد.

یعقوبی وجود زیارتگاه شهید دین و سیاست آیت‌الله سید حسن مدرس در کاشمر را افتخاری برای مردم ولایتمدار این شهر دانست و ابراز داشت: آیت‌الله سید حسن مدرس از دو سو زنده است یکی این که ایشان روحانی بودند و دیگری این که به عنوان یک شهید همیشه زنده هستند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، این مجموعه را به یک پایگاه علمی و معنوی تبدیل کرده که مورد توجه همگان قرار گرفته است، گفت: این که سالروز شهادت این عالم مجاهد به نام روز مجلس نامگذاری شده و همه ساله این روز و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد مایه مباهات است.

انتهای پیام/2202/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول