اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

شهادت مکتب شیعه را زنده‌تر می‌کند

امام جمعه کاشمر گفت: اگر قرار بود مکتب شیعه با شهادت از بین برود باید روز عاشورا این اتفاق می‌افتاد اما بعد از عاشورا هم ادامه داشت و افزایش یافت.

شهادت مکتب شیعه را زنده‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران عزادار کاشمر در مصلای این شهر گفت: تا زمانی که این هیئت‌های عزاداری باشند آمریکا باید بازگشت به ایران را در خواب ببیند.

وی با تقدیر از هیئت امنا و عزاداران هیئت‌های مذهبی شهرستان در برپایی مراسم باشکوه دهه اول محرم یادآور شد: امکانات و جمعیت هیئت‌ها باید در راستای پیشرفت و معرفی دین هزینه شود بنابراین باید توجه داشته باشیم تا از آن استفاده شخصی و فردی نشود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه هیئت‌ها باید مکانی برای تقویت دین باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با استفاده از نوآوری‌، عزاداری‌ها را به روزتر و پیام آن را زنده‌تر کنیم و از ورود خرافات و مواردی که ریشه دینی ندارند، جلوگیری کنیم.

وی با بیان این‌که با کشتن شیعیان این مکتب از بین نخواهد رفت بلکه زنده و پویاتر می‌شود، گفت: اگر قرار بود مکتب شیعه با کشتن از بین می‌رفت باید روز عاشورا این اتفاق می‌افتاد اما بعد از عاشورا شتاب شیعه افزایش یافت چراکه مکتب شیعه شهادت را یک افتخار می‌داند و معتقد است هر قطره خونی که از شیعه در این راه ریخته شود به تضمینی قدرتمند برای ادامه حرکت شیعه تبدیل می‌شود.

امام جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به این‌که دیپلمات‌های ایرانی با پشتوانه ملت و رهبری با قدرت پای میز مذاکرات حاضر می‌شوند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با منطق و شجاعت پای میز مذاکرات حاضر می‌شود و اجازه نخواهد داد کسی به این ملت و انقلاب دست‌درازی کند.

وی یادآور شد: آمریکا که 60 سال در ایران استعمارگری و جنایت کرده امروز مدعی است که به ایران اعتماد ندارد در حالی که این کشور بر علیه ایران جنگ به راه انداخته و اموال آن را بلوکه کرده است.

یعقوبی با تاکید بر این‌که ملت ایران هیچ‌گاه از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که حق مسلم مردم است، کوتاه نخواهد آمد، افزود: امروز این آمریکا است که باید اعتمادسازی کند تا ایران به آن اعتماد کند.

انتهای پیام/2202/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول