اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول عقیدتی نزاجا:

دفاع مقدس روایتی عاشورایی و کربلایی است

مسئول عقیدتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس روایتی عاشورایی و کربلایی است.

دفاع مقدس روایتی عاشورایی و کربلایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، امیر سرتیپ غلام‌حسن دربندی صبح امروز در یادواره 58 شهید و سرداران شهید منطقه شهید محله پایگاه جندالله اظهار داشت: روایت‌های دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی همانند روایات کربلا است که هرچند آنها را برای‌مان بازگو کنند نه تنها خسته نشده بلکه مشتاق‌تر به شنیدن آنها می‌شویم.

وی افزود: روایت‌های دفاع مقدس ما روایتی‌هایی عاشورایی و کربلایی است زیرا رزمندگان و شهدا درس آموخته مکتب کربلا و روضه‌های اهل بیت هستند.

دربندی وقایع رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی را قصه حماسه، دلیرمردی و فداکاری دانست و اذعان داشت: نسل جوان ما باید با شنیدن خاطرات شهدا و رزمندگان در حفظ این آب و خاک بیش از گذشته بکوشد و بداند که چگونه این امنیت، آسایش و راحتی به ثمر نشست و چه کسانی رفتند تا ما باشیم، شهدای ما می‌دانستند با چه قدرت‌هایی نبرد دارند و آگاهانه به سوی خطر می‌رفتند و این رمز ماندگاری و فداکاری‌شان بود.

وی تصریح کرد: یادواره‌های شهدا باید محفلی برای مرور رشادت‌ها و درس گرفتن از آنها باشد.

مسئول اسبق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان خاطرات زیادی از رزمندگان و شهدا عنوان کرد: در دیدار و عیادتی که از جانبازان داشتم از آنهایی که در بدترین شرایط زندگی می‌کردند و حتی یکی از آنها 25 سال قطع نخاع بوده و در حال مطالعه نهج‌البلاغه بوده و در جواب سئوالی که پرسیدم هم‌اکنون هیچ مشکلی ندارید گفت واقعا هیچ مشکلی ندارم و همین الان اگر خطری کشورمان را تهدید کند حاضرم این نیمه جان و نفسی که دارم را در راه خدا فدای اسلام کنم.

دربندی یادآور شد: تمام سربازان آمریکایی عراق و افغانستان وقتی به کشورشان برگشتند در بیمارستان‌های روانی بستری شدند و حتی یکی از آنها حاضر به بازگشت مجدد به مناطق جنگی نیست البته تعدادی از آنها که روانی شدند با رفتن به مدارس به سوی دانش‌آموزان تیراندازی کرده و آنها را می‌کشند.

وی ادامه داد: سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان هدفی برای جنگ نداشتند و تنها برای منافع دیگران هزاران کیلومتر دور از کشورشان به جنگ رفتند.

مسئول اسبق روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رزمندگان زیادی را سراغ داریم که قطع عضو شدند و حتی چشم‌شان را تخلیه کردند ولی دوباره به جبهه بازگشتند تا لشکر اسلام مقابل کفر تنها نماند.

انتهای پیام/2296/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول