اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

آموزش و پرورش نقش کلیدی در جامعه دارد

فرماندار قروه گفت: نقش کلیدی و تاثیرگذار آموزش و پرورش در جامعه می‌تواند اشاعه اخلاق فرهنگ‌مدار را در پی داشته باشد.

آموزش و پرورش نقش کلیدی در جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: این بخش به طور مستقیم، در تحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی نقش بنیادی و زمینه‌ساز دارد.

وی با اشاره به اینکه ضعف و قوت این نهاد به ضعف یا پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی می‌انجامد، تصریح کرد: برای سازندگی، راهی مناسب‌تر از توجه به امر تعلیم و تربیت وجود ندارد و توجه و کمک به این بخش در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.

به گفته فرماندار قروه، نهاد آموزش و پرورش از نظر حضرت امام (ره) مهم‌ترین رکن حیات فرهنگی و موثرترین عامل رشد اجتماعی است که هیچ عنصری از پدیدارهای اجتماعی بی‌تاثیر از آثار سازنده و یا مخرب مراکز آموزشی نیست.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش، بیش از هر زمان دیگری به عنوان رکن اصلی توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه قلمداد می‌شود، گفت: این بخش به منزله قدرتمندترین ابزار شکل‌دهی آینده و شیوه‌ای برای درک و تسلط بر تغییرات، پایداری و تداوم تاریخ و فرهنگ به شمار می‌رود که نقشی محوری در افزایش ظرفیت و توان تولیدی جامعه ایفا می‌کند.

شیخی‌زاده معلم و دانش‌آموز را به عنوان دو قطب محوری آموزش و پرورش، مطرح کرد و گفت: نقش معلم ایجاد انگیزه، هدایت و تشویق یادگیرندگان به یادگیری و در کنار آن تزکیه روح است.

فرماندار قروه در ادامه با تاکید بر آسیب‌شناسی بخش آموزش و پرورش به ویژه در زمینه کنکور سراسری در این شهرستان گفت: افت تعداد پذیرفته‌شدگان در این آزمون باید مورد تحقیق جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه همواره در بخش‌های مختلف تحصیلی از پیشرفت‌های قابل‌توجهی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان از نظر تعداد قبولی در کنکور سراسری در رده‌های پایین در استان قرار دارد و این باید آسیب‌شناسی شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه امسال در زمینه کارشناسی ارشد و دکترا در قروه شاهد رتبه‌های تک رقمی بودیم گفت: در برنامه‌ای جامع از برگزیدگان مقاطع مختلف آموزش عالی در شهرستان تقدیر خواهد شد.

گفتنی است امسال 22 نفر از دانش‌آموزان قروه‌ای در کنکور سراسری رتبه‌های زیر هزار به دست آوردند که در مقایسه با سال قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد.

انتهای پیام/79009/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول