اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

واقعیت آموزش و پرورش استثنایی پرورش استعدادها و توانایی‌هاست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: واقعیت توجه به آموزش و پرورش استثنایی در این است که باید با همکاری هم موانع را از سر راه برداشته و استعداد‌ها و توانایی‌ها را پرورش دهیم.

واقعیت آموزش و پرورش استثنایی پرورش استعدادها و توانایی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلول اظهار داشت: آموزش و پرورش در حوزه توجه به معلولان و دانش‌آموزان استثنایی بسیار خوب وارد شده و توانسته برنامه‌های خوبی را اجرا کند.

وی با اشاره به شعار سال روز جهانی معلولین افزود: شعار امسال معلولان، «موانع را از سر راه برداریم، درها را باز کنید برای یک جامعه فراگیر برای همه» است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: واقعیت توجه به آموزش و پرورش استثنایی در این است که باید با همکاری هم؛ موانع را از سر راه برداشته و استعداد‌ها و توانایی‌ها را پرورش داده و از تمام توانمندی و قابلیت این قشر از جامعه استفاده شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی در بیشتر موارد و در استعداد و توانایی، قابل قیاس با افراد عادی نیستند و چه بسا که در زمینه‌های مختلف بسیار مطلوب‌تر از دیگران در جامعه ظاهر می‌شوند.

حسنی‌محتشم یادآور شد: استان همدان در کشور جزو هفت استانی بود که در طرح فراگیر تطبیقی مشارکت کرد و در این طرح معلمان و فرهنگیان نیز به صورت ویژه آمدند و همکاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک معلمان با آموزش و پرورش استثنایی به این دلیل بود که آن‌ها به این جمع‌بندی رسیده بودند که باید برای شکوفایی استعداد این قشر از دانش‌آموزان تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: تمامی افراد مسئول در این بحث باید تلاش کنند تا زمینه رشد شخصیتی و اجتماعی این افراد در جامعه را فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: زیبایی آموزش و پرورش در این جا مشخص می‌شود که به افرادی کمک کند که آنچه در وجودشان دارند شکوفا کنند.

حسنی‌محتشم اذعان کرد: استان همدان در طی چهار سال اخیر توانسته نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان استثنایی داشته باشد به طوری که میانگین آمار تعداد معلم به شاگرد در آموزش استثنایی سه به یک بوده است.

وی گفت: فرصت‌های برابر در جامعه یعنی همین که افراد متخصص و فنی را به مرحله رشد برسانیم و این کار را بدون سیاسی‌کاری در حوزه مسئولیتی باید انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش یادآور شد: در طی چند سال خدمت در آموزش و پرورش استان توانستیم هم در زمینه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری موفق عمل کرده تا با هوشمندسازی مدارس، دانش‌آموزان خود را به اثبات برسانند.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول