اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

پیام اصیل شهدا پیروی از ولایت و دفاع از اسلام است

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا پیام ولایت‌مداری و دفاع از اسلام را به ما دادند و این درسی است که آنها از اباعبدالله(ع) آموخته بودند.

پیام اصیل شهدا پیروی از ولایت و دفاع از اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی عصر امروز در سومین یادواره شهدای گمنام استان قم که در سالن شهید خزعلی آرامستان بهشت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ حرکت‌های گوناگونی صورت گرفته که بیشتر آنها در لابه‌لای صفحات زمان گم شده‌اند.

وی افزود: نخستین حرکتی که در تاریخ ماندگار شده رسالت حضرت محمد(ص) است؛ قیام عاشورا و حرکت علمی صادقین(ع) از دیگر حرکت‌های جاودان هستند و در نهایت همه‌ی این‌ها به قیام جهانی مهدی موعود(عج) ختم خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) سراسر نورانیت و معنویت بود، عنوان داشت: اباعبدالله(ع) متعلق به تمام عصرها و دوران‌هاست و هر حرکتی که با آن گره بخورد، بقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند هرچه داریم از محرم و صفر است و این بدان معناست که انقلاب اسلامی بدون گره خوردن با عاشورا معنا نخواهد داشت.

مومنی با بیان اینکه ذکر مقدس «یاحسین(ع)» یاری‌گر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود، عنوان کرد: در عاشورای 88 نیز آنچه قائله را پایان داد ذکر و یاد امام حسین(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به درس‌هایی که از کربلا می‌آموزیم، متذکر شد: عبودیت و بندگی نخستین درسی است که از این واقعه تاریخی باید بگیریم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که با شهدا و جانبازان مأنوس نباشیم در نمی‌یابیم که عبودیت و بندگی به چه معناست؛ بندگی یعنی بذل تمام سرمایه‌هایی که یک انسان دارد و امام حسین(ع) نیز چنین کردند.

مومنی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی به امام حسین(ع) اقتدا کردند، گفت: آنها از نام ائمه اطهار(ع) استفاده ابزاری نکردند بلکه هر آنچه داشتند را در راه اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم، بذل‌الکل را معنای حقیقی عبودیت و بندگی دانست و خاطرنشان کرد: باید سبب ورود به وادی عبودیت را نیز شناخت؛ امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرمایند انسان باید خود را وادار کند به آنچه خواسته‌اش نیست و منع کند از چیزی که بدان دلبسته است.

وی اذعان داشت: گفته شده کلید ورود به وادی عبودیت این است که عبادت خالصانه و فراوان برای خداوند باشد؛ باید سخت‌ترین شرایط را تحمل و راحتی را ترک کرد.

مومنی، راه رسیدن به عبودیت را در کلام معصومین از یاد نبردن خدا دانست و افزود: شهید زین‌الدین می‌گفت خدایا جان ما و هرآنچه داریم را بگیر و در مقابل بهشت هم نمی‌خواهیم، فقط اسلام را حفظ کن.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از ما خواسته‌اند پیرو ولایت باشیم و تکلیف‌مان را از رهبری بجوییم؛ امام راحل نیز فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیب نرسد.

وی در پایان تصریح کرد: پیکرهای پاک شهدا که تشییع می‌شوند برای ما پیام‌هایی دارند؛ پیام ولایت‌مداری و دفاع از اسلام که باید همواره مد نظر ما باشند.

انتهای پیام/78004/ذ40/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول