اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد

چک چند میلیونی؛ مهر سکوت بر دهان نماینده مجلس

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: نماینده‌ای که چند میلیون تومان از یک نهاد هدیه دریافت کرده، دیگر نمی‌تواند به وظیفه نظارتی خود عمل کند و سخنی بگوید.

چک چند میلیونی؛ مهر سکوت بر دهان نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌ا‌‌لاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای این تشکل با جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظارت مانع بروز تخلف است و هیچ عاملی نباید بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی را تضعیف کند.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بعد نظارتی مجلس و نمایندگان بسیار ضعیف است، افزود: اگر در میان نمایندگانی که هدیه میلیونی دریافت کرده‌اند، نمایندگان استان فارس نیز حضور داشته باشند، جای تاسف مضاعف است که از سومین حرم اهل بیت(ع) نان و نمک اهل بیت عصمت و طهارت را خورده و نمکدان را شکسته‌اند.

طاهری ادامه داد: انتظاری که از مجلس در حیطه تصویب قوانین می‌رود، این است که پس از گذشت چند وقت از تصویب قوانین، مصوبات آن متمم و اصلاحیه نخورد.

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس تصریح کرد: بیش از 30 سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد و انتظار پختگی از مجلس و قوانین آن داشتن، ناصواب نیست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی تصویب یک قانون ناپخته اثرات بسیار نامناسبی بر جامعه گذاشته و اصلاح آن مدت‌ها زمان نیاز دارد.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سیدعلاءالدین حسین ابراز داشت: به نظر می‌رسد که گاهی کارهای کارشناسی دقیقی بر روی تصمیم‌ها انجام نمی‌شود.

وی در این زمینه مثالی ذکر و اضافه کرد: دولت قبل، قانون بودجه 92 را بسیار دیر به مجلس ارائه کرد و در این زمینه رفتارهایی را نشان داد که شان در راس بودن مجلس را نادیده گرفت.

طاهری ادامه داد: تصویب این قانون مدت‌ها زمان مجلس را گرفت، اما به مجرد روی کار آمدن دولت جدید بر آن متمم زدند و از سویی شاهد هستیم که از 100 درصد بودجه عمرانی تنها هفت درصد ابلاغ شد.

طاهری بیان کرد: 18 نماینده استان فارس در صورت اتحاد حتی توان استیضاح یک وزیر را دارند و از آنان انتظار می‌رود که با قدرت بیشتری در مورد منافع این استان عمل کنند.

وی افزود: 780 واحد صنعتی فارس تعطیل شده و جا دارد که 18 نماینده این استان توضیح دهند چه کاری برای جلوگیری از افزایش بیکاری انجام داده‌اند.

تاکید بر ناچیز بودن اعتبارات فرهنگی دیگر موردی بود که مورد پرسش طاهری واقع شد، وی سپس گفت: در زمان تصویب قانون هدفمندی بسیاری انتقادات از طرف دلسوزان مطرح شد که کمیته امدادی اداره کردن جامعه صحیح نیست.

به گفته وی، اکنون در جامعه این دغدغه ایجاد شده که آیا قرار است دهک‌هایی از شمول دریافت یارانه حذف شوند یا اینکه کالای غیر نقدی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

طاهری بر لزوم اتخاذ تدابیری برای اختصاص یارانه تولید مندرج در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: برخی بانک‌ها واحدهای تولیدی را به خاک سیاه نشانده‌اند.

به گزارش فارس، در این دیدار رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز سوالاتی را در مورد انتصابات درون استان فارس از قادری مطرح کرد.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول