اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست اداری در کهگیلویه و بویراحمد

هزینه‌ای کمرشکن برای سرمایه‌گذار معدن فسفات چرام

در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مهمی مطرح شد از جمله اینکه شرکت تهیه و تولید یک میلیارد و 700 میلیون تومان از سرمایه‌گذار معادن فسفات چرام بابت حق اکتشاف مطالبه کرده است.

هزینه‌ای کمرشکن برای سرمایه‌گذار معدن فسفات چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌های اداری موضوعاتی رد و بدل می‌شود که هر چند جز حواشی محسوب می‌شود ولی از متن شنیدنی‌تر است.

ظهر پنج‌شنبه یازدهمین شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نیز از این قاعده مستثنی نبود و در آن حرف‌های شنیدنی رد و بدل شد.

در گزارش‌های ابتدایی مدیران دستگاه‌ها، آماری تأمل‌برانگیز توسط مدیر جهاد کشاورزی استان بیان شد آن‌جا که سید یعقوب موسوی از خسارات 125 میلیارد تومانی یکی دو سال اخیر سرمازدگی و سیل به باغداران سخن به میان آورد.

در ادامه داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از پی‌گیری خود برای استقرار شعبه زمین‌شناسی در استان گفت و از صدور موافقت‌نامه آن سخن گفت و افزود: کل سهم استان ما در خصوص مطالعات زمین‌شناسی تاکنون 19 درصد مساحت بوده و 81 درصد مابقی تاکنون مطالعه‌ای روی آن صورت نگرفته است.

وی مطالعات زمین‌شناسی را شامل سه بخش پی‌جویی، تفصیلی و نیمه تفصیلی دانست و گفت: این 19 درصد مربوط به بخش پی‌جویی است.

در این اثنا استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به دقت حرف‌های رئیس سازمان صنعت و معدن را گوش می‌داد لب به سخن گشود و گفت: این اصلاً آمار خوبی نیست چرا که مطالعات در بیشتر استان‌ها به صورت کامل صورت گرفته و لازم است مسئولان صنعت و تجارت تلاش مضاعفی از خود در این ارتباط انجام دهند.

در همین گیر و دار بود که موضوع حق اکتشاف در معدن فسفات چرام سر باز کرد و بحث 1.7 میلیارد تومان حق اکتشافی که سرمایه‌گذار معدن فسفات چرام باید به مکتشف بپردازد پیش کشیده شد.

دیودیده در همین خصوص گفت: هر کسی که مطالعات را انجام می‌دهد برایش حق ایجاد می‌شود که در معادن فسفات چرام هم این حق برای مکتشف وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد کل جریان را تعریف کرد و گفت: به نظر می‌آید برخی کارشناسان غیر بومی در این قضیه طرف شرکت تهیه و تولید که مکتشف این طرح است را گرفته‌اند و با اعتراضی که روی مبلغ مورد نظر ما یعنی 460 میلیون تومان گذاشته‌اند، موافقت مراجع‌ را برای دریافت این وجه کسب کرده‌اند که باید اعتراض خود را ادامه دهیم.

اتصال دستگاه‌های استان به شبکه دولت از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد و مجید محنایی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار وضعیت آن را در استان نامطلوب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های استان از نظر زیرساخت‌های IT مشکل دارند، افزود: اکنون تنها 30 دستگاه در استان از نظر اتوماسیون به استانداری متصل هستند و در سایر شهرستان‌ها هیچ کاری انجام نشده است.

در این نشست معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در استان اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌ها برای گرفتن تخصیص‌ها از خزانه شتاب نمی‌کنند.

علی‌حسن نوروزی مشکل اصلی پروژه‌های عمرانی را تنها کمی اعتبارات ندانست و گفت: مشکلی که در استان ما همواره وجود داشته نظارت بر اجرای صحیح و اصولی کار است.

انتهای پیام/2571/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول