اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مهمترین زیرساخت در تعاونی‌ها آموزش است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی‌ها، مهمترین زیرساخت در تعاونی‌ها را آموزش دانست و گفت: دولت این آموزش‌ها را بر عهده بخش خصوصی قرار داده و خود در این زمینه فعالیت اجرایی نخواهد کرد.

مهمترین زیرساخت در تعاونی‌ها آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعدازظهر امروز گردهمایی سراسری مؤسسین و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کردستان و اعضای هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد برگزار شد.

هدف از این همایش که با موضوع توضیح و معرفی طرح کشوری یاوران امید برگزار شد ارائه آموزش به خانواده‌های نیروهای مسلح در قالب تفاهم‌نامه منعقد بین کانون کشوری آموزشگاه‌های آزاد و مؤسسه ایزیران اعلام شده است.

در این همایش معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحبت‌های کوتاهی به بحث تعاونی‌ها پرداخت و گفت: یک میلیون نفر در کل کشور ارکان تعاونی‌ها را شکل می‌دهند و از این نظر آموزش تعاونی‌ها بسیار ضروری است.

غلامحسین حسینی‌نیا با بیان اینکه در گذشته مبلغ اندکی برای این آموزش‌ها اختصاص می‌یافت اظهار کرد: در لایحه اصلاح قانون تعاون که اکنون در مجلس در حال پیگیری است حق آموزشی که تعاونی‌ها باید بپردازند حذف شده است.

وی افزود: اما چون آموزش تعاونی‌ها یکی از اصول مسلم است در لایحه جدید اختصاص سالانه درصدی از بودجه تعاونی‌ها برای آموزش گنجانده شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی‌ها افزود: ساماندهی آموزشگاه‌ها در قالب تعاونی‌ها هم توسعه آنها را به دنبال خواهد داشت و هم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را رشد کمی و کیفی خواهد بخشید.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان به تعاونی‌های آموزشگاهی در کشور پرداخت شد گفت: اکنون در تلاش هستیم با استفاده از روش‌های جایگزین مانند گذشته یارانه به تعاونی‌ها اختصاص نیابد.

وی مهمترین زیرساخت در تعاونی‌ها را آموزش دانست و گفت: دولت این آموزش‌ها را بر عهده بخش خصوصی قرار داده و خود در این زمینه فعالیت اجرایی نخواهد کرد.

در پایان این مراسم از دو مؤسسه برتر در زمینه تعاونی‌ها به نام‌های آموزشگاه تعاونی 3029 ایده عمارت به مدیریت حامد صالح‌پور و آموزشگاه مرز دانش به مدیریت حسام‌الدین لطف‌پوری که در همایش کودک رایانه موفق عمل کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/79012/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول