اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار سمنان:

تفکر بسیجی ترویج‎دهنده فرهنگ جهادی است

مشاور استاندار سمنان گفت: اگر در جامعه‌ای تفکر بسیجی گسترش پیدا کند، در آن صورت فرهنگ جهادی نیز اشاعه می‌یابد.

تفکر بسیجی ترویج‎دهنده فرهنگ جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدهادی مظاهری پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور جمع کثیری از بسیجیان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در آستانه عملیات غرورآفرین طریق‎القدس برگزار شد، اظهار کرد: نهاد مردمی بسیج ابتکار امام راحل (ره) برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که تحول شگرفی را در جبهه‏ها به وجود آورد.

وی انگیزه فعالیت در بسیج را قربت الی‎‌الله خواند و افزود: نهاد بسیج که با درایت هوشمندانه امام راحل (ره) تشکیل شد مجموعه‏ای از ناب‏ترین و خالص‏ترین مردان و زنان را در شریف‏ترین مکان‏ها که همان مساجد یعنی خانه خدا هست، گرد هم آورده است.

مشاور استاندار سمنان با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس بیان کرد: حضور بسیج در جبهه‌ها نقطه عطفی در دوران جنگ بود و از آن زمان پیروزی‌های ما در جنگ آغاز شد.

مظاهری ادامه داد: فعالیت بسیج نه تنها در دوران دفاع مقدس؛ بلکه در دوران پس از آن نیز همواره در جهت حرکت در خط انقلاب بوده است.

وی با اشاره به لزوم اشاعه تفکر بسیجی در جامعه گفت: اگر در جامعه‌ای تفکر بسیجی گسترش پیدا کند در آن صورت فرهنگ جهادی نیز اشاعه می‌یابد.

مشاور استاندار سمنان افزود: عرصه جهاد بسیجیان تنها محدود به بعد نظامی نیست؛ بلکه جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، علمی و سایر عرصه‌ها نیز باید حضور بسیجیان به صورت جهادی باشد.

مظاهری سپس به تشریح فعالیت‏های پایگاه پرداخت و ادامه داد: بسیج پایگاه بر اساس ظرفیت‎سنجی و نیازسنجی و جوان‎گرایی تلاش کرده است تا در هر زمینه‏ای که نیاز باشد در راستای اهداف نظام در عرصه‏ها حضور یابد و به بسیجیان عزیز و خانواده‏های ساکن در محل خدمات‏رسانی کند.

وی در ادامه از تشکیل گروه مشاوران جوان در پایگاه خبر داد و بیان کرد: با توجه به مهم بودن تربیت و مباحث مربوط به آن در شکل‏گیری تفکر بسیجی حضور مشاوران زبده نیاز است.

مشاور استاندار سمنان اعلام داشت: گروه مشاوران جوان پایگاه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های تربیتی، تحصیلی، شغلی، حقوقی و روان‎شناختی و خانواده به بسیجیان و اعضای حلقه‌های صالحین و خانواده‌های آنهاست.

مظاهری همچنین از توسعه فعالیت‏های پایگاه در عرصه ورزش و تربیت‎‏بدنی خبر داد و گفت: باشگاه فرهنگی و ورزشی آزادی با همت واحد تربیت‏بدنی پایگاه راه‏اندازی شده است.

مشاور استاندار سمنان ادامه داد: شاخص‌ترین اقدام پایگاه در این خصوص راه‌اندازی مدرسه فوتبال است که با عضویت بیش از 100 بسیجی در رده‌های مختلف سنی در حال فعالیت بوده و در حال حاضر نیز ترم دوم این مدرسه در حال برگزاری است.

وی گروه مدرسان جوان را از دیگر خدمات پایگاه دانست و افزود: گروه مدرسان جوان در راستای تقویت بنیان‌های علمی و درسی دانش‌آموزان بسیجی راه‌اندازی شده است و دانشجویان نخبه بسیجی در این گروه آماده خدمت‌رسانی علمی به دانش‌آموزان هستند.

مظاهری گسترش فرهنگ مطالعه و ایجاد بستر مناسب جهت مطالعه را از دیگر اهداف پایگاه دانست و بیان کرد: کتابخانه تخصصی پایگاه و سالن مطالعه محلی مناسب جهت ارتقای علمی و درسی بسیجیان است.

مشاور استاندار سمنان گفت: پایگاه با جذب نخبگان دانشجو و دانشجویان ممتاز اقدام به تشکیل آکادمی علمی پژوهشی کرده است که حدود 100 نفر از دانشجویان ممتاز و نمونه به عضویت آن درآمده‌اند و به مباحثه و پژوهش‌های علمی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: این گروه علمی سعی دارد تا آنچه که یک بسیجی برای دست‎یابی به بصیرت باید بداند را مهیا کرده و به تولید علم بپردازد.

مظاهری افزود: بخش تعاون پایگاه با همکاری خیران با هدف کمک به افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت تشکیل شده است که با اهدای سبد کالا، کمک‌های نقدی و غیرنقدی بهداشت و درمان و ... به صورت مستمر خدمات‏رسانی می‏کند.

مشاور استاندار سمنان اظهار کرد: بسیجیان پایگاه در رده‌های سنی مختلف در قالب حلقه‌های صالحین سامان‎دهی شده‌اند و جهت هم‌گرایی گروه‌های مختلف سنی هیئت منتظران مهدی (عج) اقدام به برگزاری مراسم مذهبی به صورت هفتگی و مستمر می‌کند.

وی فرهنگ حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا دانست و گفت: جهت تبیین هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس و پیوند آن با فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) راویان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت قبل از اجرای مراسم هیئت اقدام به روایت‎گری می‏کند.

مظاهری با اشاره به ابعاد گوناگون فعالیت این پایگاه خاطر نشان کرد: حضور در عرصه جهاد فرهنگی در حال حاضر بسیار مهم است و به این منظور گروه آواها و نماها در پایگاه اقدام به تشکیل گروه‌های سرود و تواشیح کرده است.

مشاور استاندار سمنان از برگزاری اردوهای مختلف خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر اردوهای مختلف راهیان نور خلیج فارس و اردوهای زیارتی و سیاحتی به صورت مستمر با حضور بسیجیان و خانواده‌های آنها و سایر نمازگزاران برگزار شده است.

انتهای پیام/2249/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول