اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف اصفهان تاکید کرد

اوقاف طلایه‌دار برگزاری مسابقات قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اوقاف طلایه‌دار برگزاری مسابقات قرآنی است.

اوقاف طلایه‌دار برگزاری مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مباحث قرآنی از جمله مسابقات قرآن و طرح حفظ در اداره اوقاف به صورت برنامه‌محور دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن و طرح حفظ دو زمینه قرآنی است که به طور برنامه‌محور در اوقاف بالاخص اداره کل اوقاف استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این اداره درصدد تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص تربیت 15 هزار حافظ قرآن کریم است، ادامه داد: در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن کریم خوشبختانه توانستیم به سهمیه خود بالغ بر 19 هزار نفر حافظ دست یابیم.

وی افزود: با ورود به عرصه مسابقات قرآنی می‌توان موج عظیم قرآنی در کشور ایجاد کرد و هر استانی به نوبه خود می‌تواند تحولی عظیم در مباحث مسابقات قرآنی به وجود آورد.

اژدری بیان کرد: منتخبین مسابقات قرآن مرحله شهرستان‌ها به مراحل استانی، کشوری و پس از آن به مرحله بین‌المللی راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم حضور اکثریت مردم را در مسابقات قرآن به اثبات برسانیم گفت: اوقاف طلایه‌دار برگزاری مسابقات قرآن در کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود گفت: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم تا این مرحله از مسابقات، کلیه اقدامات لازم را به نحو احسن انجام دهیم، و دیگر مراحل باقی‌مانده را نیز باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های جامعی برای زیرساخت‌ها و اجرای باشکوه مسابقات سال آینده انجام شده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده درصدد جذب 300 هزار نفر برای شرکت در مسابقات سال آینده هستیم.

اژدری افزود: این امر تحقق می‌یابد چرا که اصفهان شهر مردم شهیدپرور و قرآن دوست است و باید تمام تلاش خود را برای ورود جوانان و نوجوانان در این عرصه به کار بندیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به دیگر فعالیت‌های قرآنی انجام شده در این اداره کل اشاره کرد و گفت: تربیت مدرسان و مربیان قرآن کریم از دیگر اقدامات انجام شده در اوقاف است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان اصفهان و اداره کل اوقاف بر آن شدیم تا خود مربیانی مستعد و کاردان را تربیت نماییم و بانک اطلاعاتی قوی از مربیان را به وجود آورده تا تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها بتوانند برای انجام امور قرآنی خود به آن رجوع کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی از قبیل تهاجمات فرهنگی و محجوریت قرآن کریم گفت: آنچه که پناهگاه ما در تمامی عرصه‌ها است و می‌توان از آن به عنوان قلعه محکم الهی یاد کرد عترت اهل‌بیت و قرآن کریم است که این دو، دو فصل جدا ناشدنی از یکدیگرند.

اژدری ادامه داد: با توجه به وضعیت تهاجم فرهنگی موجود، که متأسفانه در وضعیت اسفناکی قرار دارد، نخستین جایی را که می‌توان در آن از مباحث قرآنی بهره برد و کارهای قرآنی عظیمی را در آن  انجام دهیم مساجد است.

وی علت محجوریت قرآن را بیان کرد و گفت: متأسفانه نتوانسته‌ایم زیبایی‌ها، عظمت و نقش عظیم قرآن  را در زندگی به مردم بشناسانیم و این خود یکی از دلایل محجوریت قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: اگر جوانان و نوجوانان ما بدانند کنار یک چشمه زلال و عظیم قرآن می‌نشینند و چه مواهب دنیوی و اخروی نصیب آنان خواهد شد قطعا سراغ چیزهای دیگر نخواهند رفت.

وی بزرگ‌ترین راهکار را براتی حل این مشکل احیا نمودن پایگاه‌های عظیم قرآن در مساجد دانست و گفت: باید مساجد به محور نشر معارف قرآن تبدیل شوند.

اژدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم در این عرصه نیز گام برداریم و با برگزاری محافل و کلاس‌های قرآن در مساجد و امامزادگان مردم را به انس با قرآن تشویق کنیم.

انتهای پیام/63002/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول