اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان مطرح کرد

تدوین 50 سند توسعه شهر همدان/تلاش برای ‌توانمندسازی اجتماعی‌

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان به دنبال توانمندسازی اجتماعی برای مدیریت شهری است.

تدوین 50 سند توسعه شهر همدان/تلاش برای ‌توانمندسازی اجتماعی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان جلسه هم اندیشی شهردار همدان و اصحاب رسانه با محوریت ارائه پیشنهادات در خصوص بهبود مدیریت شهری در شهرداری همدان برگزار شد.

در این جلسه شهردار همدان اظهار کرد: در مدیریت شهری استان همدان تغییر رویکرد اداره سنتی به اداره جدید و مدرن در دستور کار است.

امیر رضا یوسفیان افزود: شهرداری مجموعه خدماتی است و در مواردی هم کارکردی خواهد بود.

وی از طرح توانمندسازی اجتماعی به عنوان طرح پیشنهادی در شهرداری سخن گفت و اضافه کرد: اداره شهر تنها به عهده مسئولان و دیگر نهاد‌ها نخواهد بود بلکه عموم مردم در اداره شهر سهیم هستند.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: با وجود تکالیف مشخص هر دستگاه خدماتی، مسائل شهری تکالیف مشخصی را ندارد و با کوچک‌ترین اشتباه در مدیریت، در زندگی مردم خلل به وجود خواهد آمد.

وی مدیریت شهرداری را از حیات تا ممات مردم دانست و ادامه داد: قوانین شهرداری تعریف شده و دارای سند توسعه‌ای است که با ایجاد سند سجلی دیگر، تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

یوسفیان با اشاره به محدود بودن منابع درآمدی شهرداری گفت: منابع درآمدی شهرداری در شهری مثل همدان که صنعتی نیست بر ساخت و ساز استوار است.

وی با بیان این که بیش از 80 درصد منابع درآمدی همدان در ساخت و ساز است،‌ یادآور شد: سال گذشته با صدور پروانه ساختمانی برای یک میلیون و 600 هزار متر زمین در همدان، 900 هزار متر به مسکن مهر اختصاص یافت.

شهردار همدان با اشاره به بودجه شهرداری به صورت سرانه کمتر از 400 هزار تومان برای هر فرد افزود: 10 میلیارد تومان بودجه، اختصاص به حقوق، خدمات شهری، فضای سبز، توسعه و نگهداری شهر داشته است.

وی حضور شهروندان را در توسعه استان مهم دانست و تصریح کرد: اداره شهر صرفاً به عهده شهرداری و فرمانداری نیست و نیاز به مشارکت شهروندان در رفع مشکلات شهر و اداره صحیح آن است.

یوسفیان بیان کرد: با عجین شدن سرمایه با نیروی انسانی و تکنولوژی  به نتیجه خوبی در توسعه شهر خواهیم رسید.

وی از تدوین قریب به 50  سند توسعه شهر همدان خبر داد و افزود: 35 طرح به وزیر کشور و 12 طرح به معاون وزیر شهرسازی ارائه شده است.

شهردار همدان با اشاره به روند جریان توسعه شهر با اقتصاد باز و هموار بیان کرد: نیاز به سرمایه در استان به حرف اول همدان مدیران تبدیل شده و در این راستا راهکاری باید اندیشید.

وی 10 تا 15 درصد ثروت همدان را محسوس و 80 درصد را نامحسوس دانست و افزود: مدیریت شهر همدان با مساحت 5 هزار و 200 هکتاری، 605 هزار نفر جمعیت و با 100 هزار ابنیه دشوار خواهد بود و نیاز به تأمین سرمایه است.

یوسفیان سرمایه کنونی همدان را در سپرده بانکی و در مسیر توسعه قرار دادن سرمایه‌داری غیر منقول املاک دانست.

رئیس خانه مطبوعات نیز در این جلسه اظهار داشت: با ورود اصحاب رسانه و مطبوعات در توسعه و پیشرفت شهر، امید به بهبود وضعیت جامعه افزایش می‌یابد و لذا درک قدرت و تأثیر رسانه از سوی مدیران مورد نیاز است.

محمدرضا عارف با اشاره به بهبود وضعیت مطبوعات و رسانه‌های استان همدان افزود: در زمینه سرویس دهی نشر و چاپ و فنی حرفه‌ای، استان همدان در غرب کشور سرآمد است.

وی با اشاره به لزوم  تشکیل کارگروه رسانه در استان همدان، اختصاص امکانات لازم را برای محقق شدن این امر از شهردار خواستار شد و گفت: خانه مطبوعات با 480 نفر عضو دارای مشکلات اداری و مسائل متعددی است و نیاز به همراهی دارد.

در این جلسه مدیران و اصحاب رسانه در خصوص مسائل و مشکلات همدان از جمله زیرگذرهای شهر، امکان احداث بازارچه به صورت زیرگذر در میدان امام، برطرف شدن معضل ترافیک شهری، آموزش فرهنگ ترافیکی، ارتباط شهرداری و میراث فرهنگی، توجه به معماری اسلامی در شهرسازی و  وجود همیار شهردار در مدارس  با شهردار هم‌اندیشی کردند.

انتهای پیام/89026/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول