اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالبات دانشجویی به بهانه 16 آذر روز دانشجو

دانشجوی مخترع: تاثیر معنوی دانشجو با سیاسی‌کاری به دست نمی‌آید

دانشجوی مخترع دانشگاه پیام‌نور بیرجند گفت: هوشیاری و تیزبینی، برخورداری از آگاهی و تحلیل سیاسی و تاثیر معنوی از ویژگی‌های یک دانشجو است که با سیاسی‌کاری به دست نمی‌آید.

دانشجوی مخترع: تاثیر معنوی دانشجو با سیاسی‌کاری به دست نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، ریحانه خزاعی در آستانه 16 آذر اظهار کرد: دانشجویان قشر سازنده جامعه در تمامی ابعاد از صنعت و اقتصاد گرفته تا سیاست هستند به همین دلیل باید دارای ویژگی‌ طالب علم بودن باشند.

وی ادامه داد: دانشجوی واقعی یعنی نیروی جوان، دغدغه‌مند و پاک‌نهادی که طالب علم و خواهان پیشرفت کشورش است و بسیجی‌وار برای تعالی کشور و آینده‌ای که از آن اوست همواره تلاش می‌کند و دلسوز جامعه است.

کسب علم و دانش باید با هدف خدمت به جامعه باشد

دانشجوی مخترع دانشگاه پیام‌نور بیرجند افزود: یک دانشجوی موفق، نمونه و ایده‌آل باید از ویژگی‌های طالب علم بودن، تلاش برای ارتقای علمی با هدف به کار بستن دانش و توانایی خویش برای خدمت به جامعه و کاربردی کردن دانش خود متناسب با نیاز جامعه برخوردار باشد چراکه دانشجویان قشر سازنده جامعه در تمامی ابعاد از صنعت و اقتصاد گرفته تا سیاست هستند.

خزاعی بر تحقق جهاد علمی در کشور تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمودند «یکی از فرایض حتمی برای این نسل، عبارت از تقویت بنیه علمی کشور است. اگر علم نداشته باشیم، اقتصادمان، صنعتمان، حتی مدیریت و مسائل اجتماعی‌مان عقب خواهد ماند، برای مقابله با دشمنان علم لازم است. اگر بخواهید از لحاظ علمی پیش بروید باید جرأت نوآوری داشته باشید، استاد و دانشجو باید از قید و زنجیر، جزم‌‏گیری تعریف‏‌های علمی القا شده و دائمی دانستن آنها خلاص شوند. آن وقتی که علم با هدایت، ایمان و عواطف صحیح و معرفت روشن بینانه و آگاهانه همراه شود، معجزه‌‏های بزرگی می‏‌کند و کشور ما می‌تواند در انتظار این معجزه‏‌ها بماند».

دانشجو باید هوشیار و تیزبین باشد

دانشجوی مخترع دانشگاه پیام‌نور بیرجند ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان می‏‌فرمایند: «از نظر اخلاقی و معنوی و احساسات لطیف انسانی بی‏‌نظیر باشید، دانشجو یک روشن‏فکر تمام عیار مسلمان است، متدین است».

خزاعی تصریح کرد: هوشیاری و تیزبینی، برخورداری از آگاهی و تحلیل سیاسی و گرفتن موضع درست و به موقع در وقایع تا در بحران‌ها راهنمای جامعه خود باشد از جمله ویژگی‌های دیگر یک دانشجو است.

وی ادامه داد: البته این نباید با باند و حزب‌بازی اشتباه گرفته شود که در سیاست‌بازی منافع فردی در نظر گرفته می‌شود نه منافع جامعه.

دانشجو باید آرمان‌گرا باشد

دانشجوی نخبه بسیجی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: آماده بودن و احساس تکلیف کردن، حضور به موقع و مؤثر در جایی که جامعه بدان نیاز دارد، از تنبلی و بطالت و اتلاف وقت به شدت پرهیز کردن، جوانی خود را مغتنم ‌شمردن و خستگی‌ناپذیر بودن، ولایتمداری، آرمان‌گرا و با اخلاص و گذشت بودن، ناامید نشدن و محافظه کار نبودن از دیگر خصوصیات یک دانشجوی مسلمان و انقلابی است.

خزاعی یادآور شد: دانشجو از دیدگاه مقام معظم رهبری چنین تعریف شده است که «به نظر من، جوانان انقلابی دانشگاه، سعی کنند خوب درس بخوانند؛ خوب فکر و معرفت‌شان را بالا ببرند. سعی کنند در محیط خودشان اثرگذار و فعال باشند نه منفعل. روی محیط خودشان اثر فکری و روانی بگذارند، این شدنی است. یک جوان گاهی اوقات می‏‌تواند مجموعه پیرامون خود، مانند کلاس، استاد و دانشگاه را تحت تأثیر شخصیت معنوی خودش قرار بدهد. البته این کار با سیاسی‌کاری به دست نمی‏‌آید؛ با معنویت به دست می‌‏آید؛ با صفا به دست می‏‌آید؛ با استحکام رابطه با خدا به دست می‏‌آید. عزیزان من! رابطه با خدا را جدی بگیرید، شماها جوانید، به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید».

انتهای پیام/2248/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول