اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ملایر خبر داد

رشد 46 درصدی جمع‌آوری زکات در ملایر

مدیر کمیته امداد ملایر از رشد 46 درصدی جمع‌آوری زکات در ملایر در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 46 درصدی جمع‌آوری زکات در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی کولیوند عصر امروز در جلسه ترویج زکات در ملایر با اشاره به آیات و روایت در خصوص زکات اظهار داشت: زکات امری واجب از سوی خداوند بوده که در آیات قرآن کریم در کنار نماز آمده است.

وی با بیان اینکه زکات باعث پاکی مال و برکت در آن می‌شود، افزود: آثار فردی زکات نیز تربیت نسل پاک، کفاره گناهان، گشایش برای اموات و... است.

مدیر کمیته امداد ملایر به آثار اجتماعی این امر مقدس الهی اشاره کرد و گفت:  از جمله برکات اجتماعی زکات رفع فقر، رفع بلا،  کاهش مفاسد اجتماعی، ایجاد اشتغال در جامعه و... است.

وی تصریح کرد: کسانی که زکات به مال‌شان تعلق می‌گیرد اما در پرداخت آن کوتاهی و بی‌اهمیتی دارند برکت از اموال آنها رفته و کمبود و قحطی در مال به وجود می‌آید.

کولیوند با اشاره به شرایط شهرستان ملایر بیان داشت: بیشترین موردی که در ملایر زکات به آن تعلق میگیرد محصولاتی از جمله، گندم، جو و کشمش است و کشمش ملایر به عنوان اولین محصول در این شهرستان است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه شهرستان ملایر طی چند سال اخیر در پرداخت زکات رتبه برتر را در استان داشته و در  این زمینه با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده هر سال مقدار زکات پرداخت شده از سوی مردم بیشتر می‌شود.

مدیر کمیته امداد ملایر از جمع‌آوری یک میلیارد و 650 میلیون تومان زکات در سال جاری در ملایر خبر داد و گفت: جمع آوری زکات تا پایان سال ادامه دارد.

وی از رشد 46 درصدی زکات در ملایر نسبت به مدت مشابه سال قبل در ملایر خبر داد و تصریح کرد: شهرستان ملایر طی چند سال اخیر در جمع‌آوری زکات رتبه برتر استان را داشته است.

کولیوند همچنین به جمع‌آوری زکات مستحبی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز مقدار زکات جمع‌آوری شده پنج تن انگور بوده است.

وی یادآور شد: جمع آوری زکات در شهرستان در 58 روستا برای انجام پروژه‌های روستایی حال انجام است.

مدیر کمیته امداد ملایر احداث و تکمیل ساختمان مسجد، حسینیه، احداث خانه عالم در روستا، تکمیل غسالخانه روستا، احداث دارالقرآن و جدول‌گذاری و کانال بهداشتی روستاها و ... را از مهم‌ترین پروژه‌های ساخته شده از محل زکات برشمرد.

وی با تأکید بر لزوم انجام تبلیغات بیشتر در زمینه زکات در روستاها گفت: روحانیون بیشتری باید برای تبلیغ امر زکات در روستاها اعزام شوند.

کولیوند در پایان از همکاری امام جمعه، فرمانداری، بخشداران و دهیاران و مردم روستاها  در زمینه جمع آوری زکات با کمیته امداد تشکر کرد.

انتهای پیام/89013/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول