اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

جمع‌آوری 500 میلیون ریال زکات‌ شتر‌‌ در ریگان

طی سال جاری بیش از 500 میلیون ریال زکات از شتر‌داران ریگانی جمع‌آوری شده‌ است.

جمع‌آوری 500 میلیون ریال زکات‌ شتر‌‌ در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و عاملان جمع‌آوری زکات در  ریگان، زکات شتر در این شهر‌ستان‌ جمع‌آوری شد. 

پرورش دهنده‌های شتر در شهرستان ریگان با توجه به اهمیت پرداخت زکات از سال گذشته در اقدامی زکات مال خود را پرداخت می‌کنند که این امر سبب فزونی مال آنها شده است‌.

علی شهیکی یکی از شتر‌داران ریگانی که بیش از 40 نفر شتر را پرورش می‌دهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، پرداخت زکات را موجب برکت و افزایش مال خود دانست.

ابراهیم هاشم‌زهی یکی دیگر از شتر‌داران ریگانی می‌گوید: از زمانی که زکات شترهای خود را پرداخت می‌کنم بر تعداد آنها افزوده شده و بیماری و امراض هم از آنها دور شده است.  

حجت‌الاسلام علی رنجبر‌نژاد ماهانی امام جمعه ریگان در حاشیه مراسم جمع‌آوری زکات در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در ریگان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: رزق و روزی و قوت نیازمندان و فقرا در ثروت و مال اغنیا و انسان‌های ثروتمند است و یکی از مصادیق روایت پرداخت زکات شتر و گوسفند و بحث پرداخت زکات است‌.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در زمینه پرداخت زکات افزود: سال گذشته در شهرستان ریگان بیش از یک میلیارد ریال زکات از شتر‌داران‌ جمع‌آوری شد‌‌.

رنجبر‌نژاد عنوان کرد: سال جاری نیز تاکنون بیش از 500 میلیون ریال زکات از شتر‌داران ریگانی جمع‌آوری شده‌ که این مبلغ تا پایان سال افزایش می‌یابد.

وی مصارف‌ پرداخت زکات را مصارف نیازمندان و فقرا، ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، پرداخت جهیزیه و ازدواج جوانان برشمرد و ابراز داشت: به امید آن روزی که با پرداخت زکات دیگر فقیر و نیازمند نداشته باشیم و مشکل ازدواج جوانان نیز رفع شود. 

به گزارش فارس در شهرستان ریگان بیش از 3 هزار و 500 نفر شتر نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول