اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

پرداخت 10 میلیارد ریال زکات از سوی خیران و نیکوکاران سیستان و بلوچستان

‎معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مردم نیکوکار و خیر سیستان و بلوچستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال در قالب زکات پرداخت کردند.

پرداخت 10 میلیارد ریال زکات از سوی خیران و نیکوکاران سیستان و بلوچستان

به گزارش  خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط و اطلاع رسانی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، علیرضا دهقان، اظهار داشت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است که احیای زکات در سرفصل‌های فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات اقتداری جمهوری اسلامی رقم خواهد زد، افزود: پرداخت به موقع زکات یک تکلیف الهی که جامعه اسلامی با آن ظهور و بروز پیدا می کند.

معاون توسعه مشارکت‎های مردمی کمیته امداد استان از پرداخت زکات به عنوان امری بسیار استراتژیک در اقتصاد کشور یاد کرد و ادامه داد: سیستان و بلوچستان توفیقات خوبی در بحث زکات داشته و سال به سال شاهد رشد صعودی آن در استان هستیم.

دهقان عنوان کرد: متولیان امر زکات فعالیت در این حوزه را عبادت می‎دانند و بر احیای این امر خستگی ناپذیر تاکید دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 800 میلیون تومان در قالب زکات از مردم جمع آوری شده، افزود: از ابتدای سال‎جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان از سوی مردم بابت زکات پرداخت شده که براساس این آمار از افزایش صددرصدی زکات نسبت به سال گذشته خبر می‎دهد.

این مسئول اذعان داشت: انجام برنامه‎ریزی‎های هدفمند در مناطق مختلف استان برای جمع آوری زکات، اجرای تبلیغات مناسب و اصولی پیرامون فلسفه پرداخت زکات، برگزاری همایش در طول سال و حمایت‎های تشویقی پس از پرداخت زکات از جمله دلایل افزایش نرخ زکات در 8 ماه گذشته سال جاری بوده است.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول