اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس غرب استان تهران خبر داد

کشف 4 تن و 671 کیلوگرم مواد مخدر در غرب تهران

رئیس پلیس غرب استان تهران از افزایش 34 درصدی انهدام باند قاچاق مواد مخدر و کشف 4 تن و 671 کیلوگرم موادمخدر طی هشت ماه گذشته و 17 قطعه عتیقه با قدمت بیش از 2 هزار سال خبر داد.

کشف 4 تن و 671 کیلوگرم مواد مخدر در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس، ناصر اصلانی با اشاره به کاهش پنج درصدی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت: حضور محسوس پلیس در نقاط جرم‌خیز با توجه به میزان فعالیت مجرمان در آن محدوده و اصلاحات انجام گرفته در حوزه مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به ویژه در مرکز شهریار، دو عامل اصلی کاهش تماس‌های مردمی با مرکز 110 بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: در هشت ماه گذشته 114 هزار و 826 تماس تلفنی و حضوری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده که از این تعداد 75 هزار و 190 مورد آن منجر به عملیات پلیس شده است.

رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به اولویت‌بندی جرایم با توجه به تماس‌های مردمی تصریح کرد: به ترتیب نزاع و درگیری، تخلفات راهور، مواد مخدر، سرقت و جرایم اقتصادی پنج جرم مهم در دیدگاه مردم بوده و پلیس بر همین اساس برنامه‌ریزی، عملیات‌ها و طرح‌های پاکسازی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

اصلانی با اشاره به عملکرد پلیس در حوزه مواد مخدر در هشت ماه گذشته گفت: در این مدت 4 تن و 671 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 2 تن و 636 کیلوگرم تریاک، 408 کیلوگرم مرفین، 54 کیلوگرم هرویین، 135 کیلوگرم حشیش، 195 کیلوگرم شیشه و 30 کیلوگرم سایر مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش 112 درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان، حمل‌کنندگان موادمخدر در هشت ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت میزان باندهای متلاشی شده 34 درصد و توقیف وسایط نقلیه و اموال قاچاقچیان 191 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس غرب استان تصریح کرد: ضربه زدن به اموال قاچاقچیان مواد مخدر یکی از برنامه‌های پلیس در سال جاری است و پلیس در این راستا واحد ویژه‌ای را برای شناسایی اموال و املاک قاچاقچیان در نظر گرفته که گسترش این امر می‌تواند ضربه مهلکی بر بدنه قاچاقچیان مواد مخدر وارد کند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به عملیات‌های مهم پلیس در یک هفته اخیر گفت: در سه عملیات مهم پلیس در یک هفته گذشته، 380 کیلوگرم مرفین، حشیش و تریاک کشف و 10 قاچاقچی دستگیر و 6 دستگاه خودرو نیز توقیف شدند.

اصلانی به عملکرد خوب پلیس در حوزه کالای قاچاق اظهار داشت: افزایش 539 درصدی کشف کالای قاچاق از نظر ارزش ریالی، 69 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالای غیرمجاز و 79 درصدی توقیف وسایط نقلیه و کالای قاچاق در هشت ماه گذشته موفقیت پلیس در عرصه مبارزه با قاچاق کالا را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سطح‌بندی اراذل و اوباش در سه سطح اظهار داشت: پلیس اجازه خودنمایی به اراذل و اوباش نمی‌دهد و در مدت زمان گذشته با کاهش 67 درصدی دستگیری اراذل و اوباش روبه‌رو بودیم که دلیل اصلی آن کنترل اوباش توسط پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های پاکسازی و امنیت در مناطق مختلف غرب استان تهران گفت: این طرح‌ها در سه مقطع توسط کلانتری‌ها در محدوده کلانتری، به صورت منطقه‌ای توسط فرمانده انتظامی شهرستان و در سطح کلان به صورت سراسری و استانی با حضور فرمانده انتظامی استان یا جانشین اجرا می‌شود که برای نمونه این طرح هفته قبل به صورت سراسری در شهرستان قدس با دستگیری 55 مجرم به مرحله اجرا گذاشته شد.

اصلانی در ادامه به افزایش 10 درصدی سرقت‌های مهم و 19 درصدی سرقت‌های خرد اشاره کرد و گفت: پلیس در این راستا موفق به کشف 70 درصد از سرقت‌های صورت گرفته شد و بیشترین آمار سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات داخل خودرو، خودرو و موتورسیکلت است که تراکم جمعیت زیاد در جغرافیای کوچک در شهرستان‌های غرب استان تهران، می‌تواند به عنوان عوامل مهم در این امر مورد توجه جدی مسئولان سازمان‌های دولتی قرار گیرد.

اصلانی در ادامه به کاهش 80 درصدی آدم‌ربایی و 29 درصدی قتل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان یاد شده،47 درصد جرایم مربوط به کلاهبرداری و جعل، 20 درصد سرقت‌های به عنف، 91 درصد سرقت در پوشش مامور دولت با آموزش‌های ضروری پلیس و هوشیاری مردم کاهش یافته است.

اصلانی در ادامه به عملکرد پلیس در حوزه راهور اشاره کرد و گفت: علی‌رغم افزایش خودروهای تردد کننده در جاده‌های غرب استان تهران، تصادفات فوتی 5/14 درصد، تصادفات جرحی 2/1 درصد کاهش یافته و 40 نفر کشته و 46 نفر مجروح نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاسته شده است.

اصلانی در ادامه با اشاره به افزایش 9/7 درصدی توسعه راه‌ها گفت: در مجموع در هشت ماه گذشته برخورد با رانندگان متخلف 23 درصد، اعمال قانون به جریمه نقدی 14 درصد، توقیف خودروی متخلف 23 درصد و توقیف موتورسیکلت متخلف چهار درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به رسیدگی به 67 پرونده در پلیس فتای استان گفت: 60 مورد از پرونده‌های تشکیل یافته کشف و منجر به نتیجه شده و 116 درصد از جرایم اینترنتی در غرب استان تهران و بعضا سایر استان‌های دیگر توسط پلیس فتای کشف شده است.

اصلانی در ادامه با اشاره به دستگیری چهار نفر قاچاقچی اشیای عتیقه، بیان داشت: در این عملیات پلیس با کنترل محورهای مواصلاتی استان و همچنین در بازرسی از منزل قاچاقچی اشیای عتیقه در یکی از شهرک‌های شهریار، در مجموع 17 قطعه اشیای عتیقه‌ تاریخی ازرشمند متعلق به دوره‌های ساسانی، اشکانی و هزاره اول قبل از میلاد و با قدمت بیش از 2000 سال کشف و تحویل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران شد و تاریخی بودن و قدمت اشیای مکشوفه مورد تایید کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به عملیات‌های مهم پلیس در 25 روز گذشته بیان کرد: در مجموع در مدت زمان گذشته با انهدام هفت باند تهیه و توزیع و قاچاق مواد مخدر، دستگیری 17 قاچاقچی و توقیف 11 وسیله نقلیه سبک و سنگین در شهرهای اندیشه، پرند و جاده تهران به ساوه 600 کیلوگرم موادمخدر کشف شد.

انتهای پیام/2302/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول