اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان کرمان خبر داد

دستگیری 16 فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان

معاون دادستان کرمان گفت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان 16 نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان شناسایی شدند.

دستگیری 16 فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان

احمد قربانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان 16 نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان دستگیر شدند.

قربانی افزود : اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی ـ‌ رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوا برای سایت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که مستندات جمع‌آوری شده و اطلاعات اولیه به دست آمده از بازجویی متهمان نشان دهنده و تصدیق کننده تمام اتهامات وارده بر این افراد است.

وی بیان داشت: فرد اصلی باند که با عنوان مدیر شرکت رهبری باند را بر عهده داشته است، شرکت در دوره‌های آموزشی وابسته به شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه در کشورهای ترکیه و مالزی را در پرونده خود دارد.

این مقام قضایی یادآور شد: برقراری ارتباط با اعضای شبکه‌های رسانه‌ای معاند نظام اسلامی و طراحی و به روزرسانی سایت‌های آموزشی شهروند خبرنگار به سفارش شبکه‌های خبری غربی و دریافت بودجه از آنان از دیگر فعالیت‌های متهمان است.

قربانی اخذ سفارش از ضد انقلاب خارج نشین و طراحی سایت‌های اصلی ضد نظام مقدس اسلامی و سایت‌های مرتبط با فتنه 88 را از دیگر فعالیت‌های این باند ذکر کرد و ابراز داشت: اعضای اصلی این باند ارتباط نزدیک و همکاری زیادی با ضد انقلاب خارج‌نشین نیز داشته و خط و مشی اصلی خود را از افراد فراری خارج‌نشین می‌گرفتند.

به گزارش فارس، تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه دارد و این پرونده برای سیر تشریفات قانونی در شعبه ششم دادیاری دادسرای کرمان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول