اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

اصفهانی‌ها برای راه‌اندازی مترو اوراق مشارکت بخرند

شهردار اصفهان گفت: فروش اوراق مشارکت برای راه‌اندازی مترو اصفهان در نظر گرفته شده که امید است مردم با خرید اوراق مشارکت از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند.

اصفهانی‌ها برای راه‌اندازی مترو اوراق مشارکت بخرند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان سید مرتضی سقاییان‌نژاد در خصوص متروی اصفهان اظهار کرد: اگر در پروژه مترو کلان شهرها به غیر از تهران وحدت مدیریت وجود داشت؛ به طور حتم وضعیت این طرح بهتر بود.

وی با اشاره به این که یک رام شامل پنج واگن برای مترو اصفهان از چین بارگیری شده و به سمت بندرعباس رهسپار شده است افزود: در صورت ورود واگن می‌توان امیدوار بود 22 بهمن ماه امسال فاز نخست خط یک  به بهره‌برداری برسد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه که یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط یک مترو این کلان شهر اعتبار نیاز است تصریح کرد: قرار شده ظرف سه سال آینده از سوی شهرداری و دولت این اعتبار یعنی 50 درصد از بودجه مترو از سوی دولت و 50 درصد آن از سوی شهرداری اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در سال آینده 300 میلیارد تومان برای مترو اصفهان تخصیص داده می‌شود به طوری که 150 میلیارد تومان شهرداری و همین میزان از سوی دولت اختصاص می‌یابد.

سقاییان نژاد با اشاره به این که دو ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) و عباس‌آباد به مناقصه گذاشته شده است تصریح کرد: با احداث ایستگاه‌های کارگر، سی و سه پل و شریعتی فعالیت های عمرانی پروژه خط یک مترو اصفهان به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این که مطالعات اولیه خط دوم مترو اصفهان به طول 5.22 کیلومتر در حال انجام است افزود: خط سوم قطار شهری اصفهان از میدان آزادی تا اسلام‌آباد نیز می‌باشد به طوری که شهرهای اقماری به این شبکه ریلی می‌پیوندد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: استفاده از فاینانس، حساب ال.سی و فروش اوراق مشارکت برای راه‌اندازی مترو اصفهان در نظر گرفته شده که امید است مردم با خرید اوراق مشارکت از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند.

*برگزاری اجلاس بین المللی میراث معنوی برای نخستین بار در اصفهان

وی با بیان اینکه درصددیم تا پایان سال‌جاری سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی تکمیل شود، تصریح کرد: قرار است سال آینده در مهر ماه اجلاس بین‌المللی میراث معنوی برای نخستین بار در کشور ایران و در اصفهان با حضور 60 کشور برگزار شود.

انتهای پیام/63012/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول