اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

آغاز جذب معلولان آموزش‌دیده در واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جذب معلولان آموزش‌دیده در برخی واحدهای صنعتی استان آغاز شده و این روند که مورد حمایت دولت و جزء برنامه‌های اجرایی استان است ادامه خواهد داشت.

آغاز جذب معلولان آموزش‌دیده در واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری در منطقه شش تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن حضور در بخش‌های مختلف مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری، با مسئولان، مربیان و دانش‌آموزان این مجتمع نیز درباره فعالیت‌های آنان گفتگو کرد.

وی ضمن اشاره به ضرورت ارایه آموزش‌های لازم به معلولان، بر حمایت جدی مسئولان استان از ایجاد فرصت‌های شغلی برای این گروه از جامعه تاکید کرد.

جبارزاده در این گفت‌وگو، لازمه اشتغال معلولان را ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به آنان دانست و افزود: آموزش معلولان، زمینه به‌کارگیری و اشتغال آنان را تسهیل می‌کند و موجب می‌شود که معلولان بتوانند مانند افراد عادی در خدمت اهداف جامعه باشند.

وی با تاکید بر حمایت دولت و نهادهای حمایتی از تمام معلولان جامعه، افزود: جذب معلولان آموزش‌دیده در برخی واحدهای صنعتی استان آغاز شده و این روند که مورد حمایت دولت و جزو برنامه‌های اجرایی استان است ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از برادران مردانی آذری، ایجاد مجتمع آموزش استثنایی توسط آنان را حرکتی الهی و انسانی دانست و افزود: بنا داریم از تمام انسان‌های بزرگواری که علاقمند خدمت به جامعه معلولان هستند به نحو صد درصد حمایت و بستر لازم برای جاری شدن نیت خیر آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که مجتمع برادران مردانی آذری، شمال غرب کشور را تحت پوشش دارد، افزود: این حرکت بزرگ نشان می‌دهد که آذربایجان شرقی می‌تواند در بحث حمایت از معلولان، سرآمد باشد.

هم‌اکنون شش هزار دانش‌آموز معلول در 97 واحد آموزشی در سطح استان مشغول تحصیل و سپری کردن دوره‌های آموزشی هستند.

مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری هم پذیرای 400 نفر دانش‌آموز معلول است که یکصد نفر از آنان از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور به صورت شبانه‌روزی در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.

این مجتمع آموزشی همچنین در زمینه آموزش و هدایت مادر و کودک و درمان ناشنوایی کودکان با کاشت حلزون فعالیت دارد.

مجتمع آموزش استثنایی مردانی آذری در سه واحد آموزشی مستقل شامل پیش‌دبستان و دبستان، راهنمایی و هنرستان و آموزش کودکان کم‌توان ذهنی و یک واحد خوابگاه شبانه‌روزی به همت و هزینه برادران مردانی آذری در منطقه شش تبریز احداث و در سال 1381 به آموزش و پرورش استثنایی استان اهدا شده است.

انتهای پیام/60001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول