اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه استثنایی ایثار ابرکوه:

وجود حدود 3 میلیون معلول در کشور / حل مشکلات معلولان در اولویت باشد

مدیر مدرسه استثنایی ایثار ابرکوه گفت: حدود 3 میلیون معلول در کشور داریم، اما مسئولان تنها یک روز به نام روز جهانی معلولان را گرامی می‌د‌ارند و طی سال کمتر به یاد این قشر هستند.

وجود حدود 3 میلیون معلول در کشور / حل مشکلات معلولان در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، صدیقه حاتمی صبح امروز در مراسم روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه اظهار داشت: به اعتقاد ما اگر محدودیت برای معلولان ایجاد شده است، تنها به واسطه عدم توجه آنان به این قشر پیش آمده، وگرنه تمامی کسانی که با معلولان سر و کار دارند، اعتقاد دارند که معلولیت محدودیت نیست.

وی افزود: تلاش‌ها و موفقیت‌های صورت گرفته توسط معلولان، خود گواهی بر این مطلب است.

حاتمی ابراز داشت: معلول واژه‌ای است که شرح الفاظی آن با مصداق اجتماعی آن تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 3 میلیون معلول در کشور داریم، اما مسئولان تنها یک روز به نام روز جهانی معلولان را گرامی می‌د‌ارند و طی سال کمتر به یاد این قشر هستند و برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کنند.

حاتمی عنوان کرد: کمبود بودجه بهانه‌ای به دست مسئولان داده است که به امور این عزیزان رسیدگی نشود.

وی ادامه داد: کمبود بودجه نه تنها باعث کشف استعدادهای دیگر معلولان نشده است، بلکه استعدادهای شناسایی شده را نیز به هدر می‌دهد.

حاتمی با اشاره به مشکلات این واحد آموزشی بیان کرد: کمبود فضای آموزشی یکی از اصلی‌ترین مشکلات است که با تلاش‌های انجام شده که مورد حمایت فرماندار شهرستان قرار گرفته است، همیاری خیرین و همکاری همکاران موفق به ساخت چهار کلاس درس شده‌ایم تا مقداری از این مشکل کاسته شود.

وی افزود: انتظار از مسئولان به ویژه مسئولان کشوری این است که به یاری جامعه معلولان بشتابند و زیبنده نیست که مراکز آموزشی معلولان حتی برای هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خود با مشکل روبرو باشند.

تقدیر از مادر شهیدان آدمی یکی از برنامه‌های امروز مراسم در مدرسه ایثار ابرکوه بود.

در این برنامه کودکان استثنایی و یکی از هنرمندان ابرکوه به اجرای برنامه پرداختند و پس از بریدن کیک توسط کودکان یک مسابقه نیز توسط آنان برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول