اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کرمان عنوان کرد

اختصاص 50 هکتار زمین به کشت بذر گندم مادری در ریگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای نخستین‌بار در‌ ریگان 50 هکتار زمین به کشت بذر گندم مادری اختصاص یافته است.

اختصاص 50 هکتار زمین به کشت بذر گندم مادری در ریگان

عباس ملایی روز گذشته در حاشیه سفر به شهر‌ستان ریگان در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خیلی خوبی که منطقه ریگان در زمینه ‌گیاهان دارویی دارد، کشت بذر ‌گندم مادری در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: ‌سال جاری برای نخستین‌بار در‌ ریگان در 50 هکتار زمین بذر گندم مادری برای پایه بذر شهرستان تولید می‌شود.

ریگان در تولید خرما سرآمد است

ملایی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کشاورزان خود مصرف بودند و از بذرهای خود استفاده می‌کردند، این امر عملکرد محصول را پایین می‌آورد.

وی با بیان اینکه این بذر، گواهی شده و ضد‌عفونی و عاری از علف‌های هرز است، تصریح کرد: یکی از مزایای این نوع گندم جلوگیری از کشت علف‌های هرز است که بر افزایش تولید محصولات تاثیر دارد‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: همان‌گونه که ‌شهرستان ریگان در زمینه خرما سرآمد است با کشت این نوع گندم در سال‌های آینده در سطح استان کرمان رتبه خوبی می‌تواند به دست آورد.

ملایی ابراز داشت: با توجه به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی کشت ذرت در سال گذشته در شهرستان ریگان موجب شد که کشاورز ذرت‌کار نمونه ‌کشور از ریگان انتخاب شود.

کشت یک هزار هکتار گندم در ریگان

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار هکتار از مزارع شهرستان ریگان زیر کشت گندم است که در صورت بارندگی مناسب این محصول در دی ماه نیز کشت می‌شود.

وی افزود: با تداوم بارندگی در‌ ریگان کشت محصول گندم در شهرستان به یک هزار و 600 هکتار می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

جلالی عنوان کرد: ارقام کشت شده در شهرستان ریگان ارقام یاواروس، ماکارونی، چمران روشن و ... است.

وی خاطر ‌نشان کرد: 30 درصد سطح زیر کشت گندم در ریگان از طریق سیستم‌های نوین آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول