اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان:

دنبال سرقت سرمایه‌گذار هستیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به موفقیت طرح واحد جذب سرمایه‌گذاری گفت: ما به دنبال سرقت سرمایه‌گذار و جذب سرریز چند صنعت خاص از استان‌های مجاور به همدان هستیم.

دنبال سرقت سرمایه‌گذار هستیم

کیوان گردان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حساسیت جذب سرمایه‌گذاران در استان همدان اظهار کرد: از جمله اقدامات اساسی در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد جذب سرمایه‌گذاری در شرکت شهرک‌های استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان صورت گرفته افزود: با توجه به فعال شدن این واحد به جای اینکه منتظر سرمایه‌گذار باشیم باید به دنبال سرمایه‌گذاران و جذب آنان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به موفقیت اجرای این طرح در جذب سرمایه‌گذاران بیان داشت: به عبارتی ما به دنبال سرقت سرمایه‌گذار هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مجوزها به دلایل مختلف امکان استقرار در برخی استان‌ها را ندارند و به دنبال این هستیم که سرریز آنها را به استان همدان بیاوریم.

گردان یادآور شد: با توجه به سرریز شدن چند صنعت خاص از استان‌های مجاور مانند زنجان و مرکزی بیشترین تلاش شرکت شهرک‌های استان جذب و استقرار این صنایع در شهرک‌های استان است.

* طرح‌های نیمه‌تمام با جدیت پیگیری می‌شود

وی با بیان اینکه از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر سرمایه‌گذاری و مهیا کردن آن برای سرمایه‌گذاران است، گفت:  شرکت شهرک‌های صنعتی استان به این امر قانع نبوده و در راستای جذب سرمایه‌گذار تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به فعالیت شهرک‌های صنعتی در سطح استان ابراز داشت: هر یک از شهرک در حوزه‌ای فعال بوده و در حال بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت در راستای حمایت از صنایع کوچک ادامه داد: سرمایه‌گذارانی که نیاز به استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه صنایع کوچک داشته باشند بعد از اقدامات کارشناسی به تهران معرفی می‌شوند.

گردان ابراز داشت: از سیاست‌های اصلی شرکت شهرک‌های استان پیگیری طرح‌های نیمه تمام است که این مهم با جدیت در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به علل نیمه‌ تمام ماندن طرح‌ها گفت: این امر دلایل مختلفی دارد که رها شدن طرح توسط متقاضی، نداشتن توجیه اقتصادی طرح، مشکلات مالی و... از جمله این موارد محسوب می‌شود.

* مرکز کسب و کار استان همدان به زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌ها با همکاری سازمان صنعت با جدیت به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است تا به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز کسب و کار همدان یادآور شد: راه‌اندازی این مرکز به عنوان یکی از فازهای شهر‌ک فناوری محسوب می‌شود.

گردان با بیان اینکه در سطح کشور هفت شهرک فناوری وجود دارد، گفت: یکی از این شهرک‌ها نیز در استان همدان در دست اجراست.

وی ابراز داشت: مدتی این طرح به علت مسائل مختلف مالی دچار رکود و تعطیلی شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته دوباره فعال شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تصریح کرد: سعی ما بر این است تا با تلاش شبانه‌روزی تا پایان سال جاری مرکز کسب و کار استان که در حال حاضر بیش از 93 درصد پیشرفت دارد به بهره‌برداری برسد.

* امکان استقرار 40 مشاور در مرکز کسب و کار همدان مهیا شده است

وی با اشاره به فعالیت مرکز کسب و کار تصریح کرد: این مرکز عملاً کار نرم‌افزاری و خدمات مهندسی و مشاوره‌ای را به صنعت استان ارائه خواهد داد.

گردان ابراز داشت: امکان استقرار 40 مشاور در مرکز کسب و کار همدان مهیا شده که به زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه یادآور شد: این مهم شعار فراموش شده‌ای است که همیشه بر آن تأکید می‌شود اما در واقعیت به آن بها دادن نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ابراز داشت: امید است با راه‌اندازی مرکز کسب و کار علاوه بر استفاده از مشاوران زبده صنعت استان، زمینه‌ای برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت فراهم شود.

به گفته وی این مرکز به اقدامات مشاوره‌ای و نرم‌افزاری در حوزه‌های مهندسی، تحقق، توسعه، فنی اقتصادی، امکان‌سنجی‌ طرح‌ها و... در راستای احداث، بهینه‌سازی و بهره‌وری بیشتر بخش صنعت استان کمک می‌کند.

گردان با بیان اینکه بیشترین مشکلات در زمینه اعتبارات مالی بوده، یادآور شد: با توجه به تورم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها هزینه‌های بالایی به شرکت شهرک‌ها تحمیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با جذب اعتبارات بیشتر 100 درصد زیرساخت‌های بهتری برای جذب سرمایه‌گذاران در سطح استان مهیا کنیم.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول