اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال صورت گرفت

صدور پروانه برای 3 خوشه صنعتی در همدان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: سه خوشه صنعتی در استان شامل قطعات لاستیکی رزن، مبل و منبت ملایر و سفال و سرامیک لالجین طی سه ماه اخیر موفق به کسب پروانه شدند.

صدور پروانه برای 3 خوشه صنعتی در همدان

کیوان گردان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خوشه‌های صنعتی اظهار کرد: در مجموع برای 24 خوشه‌ در کشور صدور پروانه صورت گرفته که سه خوشه آن طی امسال برای همدان صادر شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سه خوشه صنعتی در استان شامل قطعات لاستیکی رزن، مبل و منبت ملایر و سفال و سرامیک لالجین طی سه ماه اخیر موفق به کسب پروانه شدند که این مهم موفقیت‌ بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: در حال حاضر نیز 15 خوشه صنعتی که در خوشه‌های صنعتی کشور تصویب شده در دستور کار قرار دارد و به مرور و با توجه به اولویت و اهمیت هر یک از آنها پیگیری شده و وارد فازهای مختلف می‌شوند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی بیان داشت: تعطیلی بعضی از واحدهای صنعتی در سطح کشور همیشه بوده و وجود خواهد داشت.

گردان با بیان اینکه دلایل مختلفی منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی می‌شود، گفت: یک شهرک صنعتی، با تعطیلی یک یا دو واحد با رکود مواجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: برخی از صنایع از ابتدا با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و فعالیت برخی نیز فصلی است که باعث تعطیلی واحدهای صنعتی در مدت زمان خاصی می‌شود.

* تبلیغات منفی به جذب سرمایه‌گذاران جدید لطمه می‌زند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنعتی با جدیت توسط شرکت شهرک‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود، اضافه کرد: گاهی عدم توجیه اقتصادی برخی از طرح‌ها و موضوعات مختلف نیز تعطیلی واحدهای صنعتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای صنعتی یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر نیز به دنبال راهکارهای کاملاً مشخص هستیم که در حوزه‌های مختلف در ساختار، تجدید و نوسازی صنایع، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و کمک‌های فنی اعتباری برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید از واحدهای صنعتی حمایت کنیم.

گردان با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان یادآور شد: وضعیت شهرک‌ها تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته و همچنان فعال هستند.

وی تأکید کرد: تبلیغات منفی در زمینه فعالیت شهرک‌های صنعتی در سطح استان بر فضای روانی در جذب سرمایه‌گذاری تأثیر گذاشته و می‌تواند صد در صد به جذب سرمایه‌گذاران جدید لطمه بزند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در پایان با اشاره به رسالت مهم حوزه مطبوعات و رسانه‌ها استان خاطرنشان کرد: باید با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کرد و در راستای توسعه استان گام برداشت.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول