اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست عضو مجمع نمایندگان مازندران از رئیس جمهور:

مازندران استان کمتر توسعه‌یافته اعلام شود/ راه‌اندازی آزادراه و قطار برقی

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: مازندران استان کمتر توسعه‌یافته صنعتی اعلام شود تا از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و تسهیلات ملی برای توسعه استفاده شود.

مازندران استان کمتر توسعه‌یافته اعلام شود/ راه‌اندازی آزادراه و قطار برقی

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان مازندران با رئیس جمهور از ارائه 13 درخواست کتبی خود به رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: پیشنهاد کمک 10 هزار میلیارد ریالی برای کمک به تعاونی‌ها در قالب سود چهار تا هفت درصد با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری مازندران و مشکل سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران که رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مناسب را به دنبال دارد، یکی از درخواست‌ها بود.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد تبدیل استان مازندران و یا شهرستان جویبار به منطقه ویژه اقتصادی و لزوم دستور کار قرار گرفتن آن در اولویت‌های دولت اشاره کرد و افزود: بین‌المللی شدن فرودگاه‌های استان مازندران برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و استفاده از شرایط منطقه ویژه اقتصادی ضروری است.

وی به عقب‌ماندگی صنعتی استان مازندران و استفاده استان‌های دیگر از دلار هفت تومانی برای صنعتی شدن اشاره و خاطرنشان کرد: مازندران استان کمتر توسعه یافته صنعتی اعلام شود تا از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و تسهیلات ملی برای توسعه استفاده شود.

علیپور با تاکید بر اینکه محرومیت با کمتر توسعه‌یافته صنعتی متفاوت است، افزود: مازندران در کشاورزی صنعتی، صنایع بسته‌بندی و محصولات کشاورزی گلخانه‌ای می‌تواند به توسعه دست یابد.

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مازندران توان تبدیل به کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب را دارد، خاطرنشان کرد: محورهای ارتباطی استان مازندران توانایی حمل محموله‌های سنگین را ندارد که آن محموله‌ها باید از مسیر سمنان و تهران و خراسان حمل می‌شود که توجیه اقتصادی و زمان و هزینه را تلف می‌کند که ایجاد آزادراه و قطار برقی مورد انتظار است.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکلات مربوط به نساجی و کک‌سازی و زغال‌شویی در دیدار با رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: تاسیس فرهنگ‌سرای ویژه در هر شهرستان از تقاضاهای دیگر ما بود.

انتهای پیام/86015/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول