اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان مازندران تشریح کرد

جزییات دیدار مجمع نمایندگان مازندران با رئیس جمهور

دبیر مجمع نمایندگان مازندران به تشریح جزئیات دیدار نمایندگان مازندران با رئیس‌ جمهور پرداخت.

جزییات دیدار مجمع نمایندگان مازندران با رئیس جمهور

 قاسم احمدی لاشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر به تشریح جزئیات دیدار مجمع نمایندگان مازندران با رئیس جمهور پرداخت و اظهار داشت: این دیدار در یک فضای بسیار صمیمی و تعاملی بین نمایندگان مازندران و رئیس جمهور برای حل مشکلات مازندران انجام شد.

وی افزود: در این دیدار ابتدا کلیات مشکلات و مباحث مازندران مطرح شد و سپس هر یک از نمایندگان به مدت محدود درباره مشکلات و ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خودشان صحبت کردند.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه در دیدار با رئیس جمهوری بحث سهم‌بَری مازندران در بودجه مطرح شد، اظهار داشت: سهم بَری مازندران در بودجه کامل نیست و سهم مازندران بر اساس آنچه عدالت حکم می‌کند،داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مازندران 4.2 درصد جمعیت کشور را دارد ولی هیچ‌گاه بیشتر از 2.3 دهم درصد سهم به مازندران اختصاص داده نشد و این در حالی است که این مقدار نیز تنها برای جمعیت ساکن در مازندران است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه فقط در نوروز امسال 24 میلیون گردشگر وارد مازندران شدند،خاطرنشان کرد: ولی کسی این جمعیت را نمی‌بیند و این به جای آنکه برای مازندران به عنوان یک فرصت دیده شود به یک دغدغه برای مازندران تبدیل شده است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه زباله و ترافیک سنگین تنها ارمغان استان از پذیرش مسافر است،گفت: به همین منظور معتقدیم باید در هنگام سهم‌بری، حتما این موضوعات در بحث بودجه‌ریزی برای مازندران مورد توجه قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه در این دیدار درباره اینکه مازندران دارای سه راه اصلی منتهی به پایتخت را به صورت غیراستاندارد دارد،گفت: موضوع بلاتکلیف بودن آزاد راه تهران ـ شمال مطرح شد که این جاده با توجه به اینکه پرترافیک‌ترین جاده کشور است،پیگیری لازم در این زمینه انجام نمی‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث تاسیس سازمان عمران و توسعه دریا و سواحل یکی دیگر از موضوعاتی بود که در دیدار با رئیس جمهور درباره آن سخن گفته شد و در آنجا اعلام کردیم که دریای خزر سالانه 400 قربانی می‌گیرد ولی هیچ‌گاه به طور جدی برای این مشکل چاره اندیشی نشده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سازمان عمران و توسعه دریا و سواحل تاسیس نشد و دریای خزر نیز همچنان قربانی می‌گیرد،تصریح کرد: این مسئله سروسامانی هم ندارد بنابراین نیاز است در این بخش یک اتفاق خوب رخ دهد تا در این فضای 338 کیلومتر بتوانیم اقدامات و کارهای بسیار خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه درباره مشکلات زیست‌محیطی که مانع حرکت صنعت در البرز مرکزی شد با رئیس جمهور سخن گفته شد، ادامه داد: درباره زمین‌های اوقافی، زمین‌های مربوط به بنیاد مستضعفان بود که بنیاد علوی در آنجا مشکلاتی را ایجاد کرده است مسائلی مطرح شد که رئیس جمهور قول داد تا پیگیری‌های لازم را در این باره برای حل مشکلات مردم انجام دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس همچنین خاطرنشان کرد: در دیدار با رئیس جمهور به مشکلات آب شرب شهری، روستایی و نیز مشکلات بخش کشاورزی و ضرورت حمایت از کشاورزان هم پرداخته شد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه رئیس جمهور نیز در دیدار با نمایندگان مازندران به موضوعات کلی کشور، بودجه‌ای و همچنین موضوع انرژی هسته‌ای و توافقات ژنو پرداخت.

وی افزود: رئیس جمهور در این دیدار بر تداوم تعامل و همکاری بیشتر مجلس و دولت تاکید کرد و آن را بسیار سازنده و مثبت دانستند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در هفته‌های آینده روسیه و چین درباره مباحث اقتصادی با ایران مذاکره می‌کنند،اظهار داشت: امیدواریم با این فضا روند بهبود را شاهد باشیم و جلوی رشد منفی اقتصادی که به شدت در حال بالا رفتن است گرفته شد و به لطف خدا سال آینده با آرامش بهتری در راستای شکوفایی و آبادانی بیشتر گام برداریم.

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران همچنین درباره سفر رئیس جمهور به استان مازندران گفت: ما از ایشان برای حضور در کنگره 10 هزار و 400 شهید استان مازندران که در دی ماه برگزار می‌شود و پیش از این نیز دعوتنامه برای ایشان ارسال شد، این دعوت را بپذیرند و به مازندران سفر کنند.

انتهای پیام/86019/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول