اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

ورود به تاسیسات آبی گلستان ممنوع است/آب منطقه‎ای ‌پاسخگو‌ نیست‌

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان با هشدار به ورود غیرمجاز مردم و صیادان گفت: ورود به تاسیسات آبی خطرات جانی دارد.

ورود به تاسیسات آبی گلستان ممنوع است/آب منطقه‎ای ‌پاسخگو‌ نیست‌

سید محسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: صیادی در تاسیسات آبی استان ممنوع و خلاف مقررات است.

وی افزود: مسئولیت ورود به تاسیسات آبی بر عهده متخلفان است و این شرکت هیچگونه مسئولیتی برای حفظ جان متخلفان ندارد.

روستاییان برای تامین درآمد خود در مخازن سدها صیادی می‎کنند

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت برخی از سدها در مجاورت روستاها، تعدادی از روستاییان هر سال برای تامین درآمد و امرار معاش به مخازن سدها و تاسیسات آبی وارد می‎شوند.

حسینی با بیان اینکه صیادی در مخازن سدها و تاسیسات آبی غیرمجاز است، ادامه داد: به منظور آگاه‎سازی مردم از خطرات ورود به تاسیسات آبی هشدارهای لازم توسط نگهبانان سدها به آنها داده می‎شود.

به گفته وی، علائم هشداردهنده نیز در معرض دید مردم قرار دارند تا با مشاهده این علائم و هشدارها از ورود به سدها و تاسیسات آبی خودداری کنند.

هر روز به تعداد متخلفان ورود غیرمجاز به تاسیسات آبی افزوده می‎شود

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان اظهار داشت: متاسفانه متخلفان به اینگونه تذکرات و علائم توجهی نکرده و هر روز به تعداد آنها افزوده می‎شود.

حسینی یکی از موارد صید غیرمجاز در تاسیسات آبی گلستان را سد گلستان عنوان کرد و گفت: این سد در مجاورت روستاهایی همچون سارجه کر، طالقان‎تپه، گامیشلی، چای قوشان بزرگ، تکه‎لر، کسکن قوجق، بوئین اوزین قوجق قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجاورت با سد گلستان موجب شده تا روستاییان توقع صید ماهی و کسب درآمد از این سد را داشته باشند که اگر به هشدارها توجه نکنند دچار حوادث جبران ناپذیر می‎شوند.

شرکت آب منطقه‎ای به هیچ عنوان پاسخگوی اشتباهات دیگران نیست    

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان در پایان خواستار خودداری و اجتناب از تردد افراد و تجهیزات غیرمجاز در محدوده حریم و داخل مخازن سدها شد.

حسینی بار دیگر تاکید کرد: ورود غیرمجاز به این تاسیسات با خطرات جانی همراه بوده و شرکت آب منطقه‎ای به هیچ عنوان پاسخگوی اشتباهات دیگران نیست.    

انتهای پیام/‌83003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول