اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

مسئولان موانع رفت و آمد معلولان در سطح شهر را برطرف کنند

فرماندار کوهبنان گفت: مسئولان موانع رفت و آمد معلولان در سطح شهر را برطرف کنند.

مسئولان موانع رفت و آمد معلولان در سطح شهر را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: شهرداری و ادارات دولتی باید تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود در سطح شهر در مسیر معلولان به کار گیرند تا آنان به راحتی بتوانند در بانک‌ها، ادارات، مساجد و مدارس رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد: باید در زمینه برخورد خوب و مناسب با معلولان فرهنگ‌سازی و نباید با چشم ترحم دیده شوند، بلکه مانند سایر مردم جامعه به آنان توجه شود.

فرماندار کوهبنان به اقدامات فرهنگی در حال انجام در شهرستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده میدان سادات که در ورودی شهر کوهبنان از طرف کرمان قرار دارد، مزین به عکس حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات کاشی‌کاری دروازه قرآن شهر در میدان سادات کوهبنان آغاز شده و به زودی به اتمام می‌رسد و در آینده نسبت به ساخت دروازه ورودی و خروجی در کنار دروازه قرآن اقدام می‌شود.

متقی از نصب تابلوهای مربوط به مشاهیر، عرفا و علمای کوهبنان در بلوار وردی شهر از سمت کرمان توسط شهرداری خبر داد و بیان داشت: قصد داریم، زندگی‌نامه و اطلاعات مختصر تمام مشاهیر این شهر در ورودی‌های شهر نصب شود.

وی از برگزاری یادواره شهدای شرکت ذغال‌سنگ در 27 آذر ماه و برگزاری دومین همایش فرهیختگان با حضور چهره‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی و بسیجی و دومین جشنواره روح‌الامینی پدر مردم شناسی ایران در اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: کار ثبت‌نام و تبلیغات از هم‌اکنون کلید خورده است.

امام جمعه کوهبنان نیز بیان داشت: با توجه به حاکم بودن جو مذهبی و فرهنگ بالای مردم معضلات و مشکلات اجتماعی کمتری در این شهرستان به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ادامه داد: قوه قضائیه یکی از کانال‌هایی است که می‌تواند مشکلات مربوط به شهرستان را در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار دهد تا نسبت به رفع آنان برنامه‌ریزی صورت گیرد، زیرا اکثر افرادی که مشکلات خانوادگی و اجتماعی دارند سر و کاری با این قوه دارند. 

وی بیان داشت: نیروی انتظامی هم که با افراد مجرم سر و کار دارد، می‌تواند به عنوان بازویی دیگر در شورای فرهنگ عمومی حضور داشته باشد و با ارائه مشکلات راه را برای چاره آسان هموار کند.

امام جمعه کوهبنان گفت: دانشگاه‌ها چون اقشار و دیدگاه‌های مختلف را در دامان خود پرورش می‌دهند و علاقه‌مندان به حوزه تحقیق و نظرسنجی بیشتر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند با شورای فرهنگ عمومی رابطه‌ای تنگاتنگ داشته باشند تا در یک نگاه نسبت به جمع‌بندی، اولویت‌بندی و ارائه راه حل مناسب اقدام کرد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول